• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

Såg det jag med mamma mys, trist då bägge brukar ha god effekt på mig när jag är förkyld. O jag blir värre än en karl med förkylning, hujedamej säger jag bara Skrattande

Min halsbränna har hållt sig borta några dagar nu, superskönt o slippa det iaf!

jag har oxå gått o hämtat sonen på skolan ibland, har ca 100m dit, men det är jobbiga hundra meter... Såna här dagar när solen skiner o luften är sådär härligt ren vill man bara ge sig ut på promenad i timmar. Jag som aldrig har gillat promenader ser nu fram emot dem! Jag hoppas det blir några fina dagar i November så man kan ut o försöka hitta lite kondition igen, för den är ju obefintlig efter allt liggande. Pust!

• MeOnFire

Fru hellström: Jag dammsuger ja med, senast nu på morran ;) Nu går jag på hur jag känner mig i stället för att oroas över allt som kan hända, det har man gjort tillräckligt länge nu tycker jag.  Ut går jag oxå så ofta jag känner för det och orkar, måste ha tillbaka liite kondis och få liite av mina gamla muskler innan det drar igång helst..

• vixan
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10

Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36 

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 
  • vixan

Nu är ju dammsugningen fritt fram för oss som ska klippa nästa vecka men tyvärr känner jag inte för det. Har blivit biten i häcken av en latmask. Jag har vant mig vid detta liv och tycker det är skönt att vila hela dagarna. hehe

Nu är det ju mindre än en vecka till klippet!!  

• MeOnFire
    vixan skrev 2011-10-05 14:34:38 följande:
    Nu är ju dammsugningen fritt fram för oss som ska klippa nästa vecka men tyvärr känner jag inte för det. Har blivit biten i häcken av en latmask. Jag har vant mig vid detta liv och tycker det är skönt att vila hela dagarna. hehe

Nu är det ju mindre än en vecka till klippet!!  
    Låter otroligt skönt :)
  • mamma mys

gud jag längtar också till klippet..då är det ju fritt fram att göra vad man vill..typ...men hoppas på oförändrat läge vid nästa tapp kontroll då har jag nästan gått 31 fulla veckor så då sa läkaren att det är ju lugnt om bebisen skulle komma men det är ju bra att komma tillbaka i kondition o få känna lite frihet innan det är dax för fölossningen..

• Jomajano

Hej undrar bara lite i vilka län ni bor?? Jag bor i hallandslän och här har dom inga höga tankar om ceclage men dkr alla er verkar det gå så bra och jag är riktigt bitter för att jag inte fick va med och välja, jag hade gärna provat ceclage, har legat inlagd i 3,5 v nu pga påverkad tapp och fler lär det bli.... Kram på er allihop

• vixan
    Jomajano skrev 2011-10-05 21:29:41 följande:
    Hej undrar bara lite i vilka län ni bor?? Jag bor i hallandslän och här har dom inga höga tankar om ceclage men dkr alla er verkar det gå så bra och jag är riktigt bitter för att jag inte fick va med och välja, jag hade gärna provat ceclage, har legat inlagd i 3,5 v nu pga påverkad tapp och fler lär det bli.... Kram på er allihop
    Hej och välkommen hit!

Jag går på Mas och har en läkare som har är väldigt positiv till cerklage. Tillhör egentligen Lund men de tyckte inte att jag skulle behöva ett cerklage så det är väldigt olika. 
  • Lanie
    Jomajano skrev 2011-10-05 21:29:41 följande:
    bor i kalmar län. det känns som att de inte är så svåra här. dock är det få läkare som har erfarenheter av o sätta cerklage. kanske bara är ett par stycken, men de verkar iaf ge cerklage till de som fött för tidigt. har hört flera som tvingats att gå igenom sena missfall eller för tidiga förlossningar flera gånger innan de fått cerklage. Vi behövde "bara" förlora ett barn.

vilken vecka är du i? vad tror läkarna att din påverkade tapp beror på?
  • Jomajano

Mas?? Ok men du fick det ändå? I vilken v i såfall? Gör man bara ceclage i förebyggande syfte, aldrig för att "rädda" situationen, nån??? Är i v 26 nu..