• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo

skönt att ni har det bra också

åkte akut in på kontroll. Etappen opåverkad 4 cm. bebisen har vänt sig med rumpan neråt och därför sparkar den som den gör. om man har handen under magen mot etappen kan man  känna en fot med handen och det var det som spökade i mitt huvud, allt va lugnt och jag hade så trevligt med alla tjejer på kk avd där jag har legat tidigare. Men nu ska jag sova

• MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-03 12:43:46 följande:
    Hej!
    Ska på koll i em.. Nervöst som vanligt är i v22+6 idag.
    Jag ska fråga läkaren idag om sparkar ner mot cerklaget för det tycker jag också känns obehagligt.. Känns som det strålar en smärta från det då. Är det samma för dig MisChooo? Är mysigt med sparkar annars men inte sådana är rädd att han ska sparka sig ut. Stackare vilken jobbig natt du haft! Jag brukar lägga en kudde under rumpan när det känns så ibland känns det som den inte kommer i samma läge då.
    Kram

håller tummarna att det går bra för dig idag, jag ska ändra ställning på min ställbara säng och prova, tack för tipset. Sparkarna som gör ont är hemska, ibland känns det som när man drar ut en hårstrå sakta och sedan smäller det till
  • Pupp

Vad bra att du kollade! Vår bebis ligger också med rumpan neråt nu.. Läkaren sa att det inte är så mycket att göra ngt åt. Min koll gick bra idag tappen var ca 20mm vilket är ett bra mått för mig. Nu börjar man tro på att vi ska få en liten bebis tillslut. Hoppas hoppas!!
    Kram på er

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 
    Mamma mys bf 27/12-11 klipp??? 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas mitten av december v. 36 
    Pupp BF 30/1,Snittas i början av januari
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10

flyttar med listan;)
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-03 18:29:39 följande:
    Vad bra att du kollade! Vår bebis ligger också med rumpan neråt nu.. Läkaren sa att det inte är så mycket att göra ngt åt. Min koll gick bra idag tappen var ca 20mm vilket är ett bra mått för mig. Nu börjar man tro på att vi ska få en liten bebis tillslut. Hoppas hoppas!!
    Kram på er

grattis, gud vad glad jag blev för din skull. Hoppas att alla vi som kämpar får friska levande barn.
  • mamma mys

pupp: nej då..flyttade fram våran lista på när vi har bf o klipp så den är med..så behöver man inte gå tillbaka o leta;) o grattis till en bra kontroll igår:)

• Pupp

Ok! Vad bra tänkte att tråden kanske var tvungen att förnyas..
    Tack för gratulationerna!

• snalmums

heej på er alla!

hinner ju inte med att sitta vid datorn lika ofta nu men kikar in lite då och då bara för att läsa ikapp. skönt att det går bra för er alla än så länge, fru hellström och vixan nu är det väl inte långt kvar för er?! Glad

kul att ni fixat en lista för er lättare för oss som inte följer så noga att ha lite kollFlört

livet här rullar på finfint och lilltjejen är så lugn och snäll om dagarna!

ta hand om er alla!!

bf 3 september
  • vixan
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10

Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36 

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 

Tog mig friheten att snygga till och sortera listan lite. Brist på annat!! Nu är den sorterad efter BF. Hoppas att det inte gjorde något. Oskyldig