• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    snalmums skrev 2011-10-04 14:06:19 följande:
    heej på er alla!

hinner ju inte med att sitta vid datorn lika ofta nu men kikar in lite då och då bara för att läsa ikapp. skönt att det går bra för er alla än så länge, fru hellström och vixan nu är det väl inte långt kvar för er?! Glad

kul att ni fixat en lista för er lättare för oss som inte följer så noga att ha lite kollFlört

livet här rullar på finfint och lilltjejen är så lugn och snäll om dagarna!

ta hand om er alla!!
    Kul att du hinner titta in lite. Jo snart är det dags! Har väl inte jättemycket känningar än så länge merän att jag känner mig bajsig några gånger om dagen. Hm svårt att förklara det där det trycker liksom på så att man vill krysta lite. =) Är nu i v.36+3
  • FruHellström

Vixan: Bajsig, hahaha!!Skrattande Kanske är ett bra ord för det man känner om dagarna

Skönt att allt går bra med skruttan snalmumsen! har som sagt en månad kvar idag, lite sammandragningar om dagarna o fruktansvärt trött, annars e det prima

Har precis dammsugit hela mammas hus, så nu e jag värd en siesta på soffan. Känns som om man måste göra ngt iaf när man är mambo. Men till helgen hoppas jag vi kan flytta hem, sonens rum e klart o han längtar hem som bara den, precis som jag o sambon. Snart så... 

Hoppas alla mår bra!

kram på er i det underbara vädret{#emotions_dlg.flower} 

• MeOnFire

tänkte på en grej.. Hur vanligt är det att man skulle gå
    "full" tid när de klipper cerclaget? Börjar tänka att man kanske tom. går över tiden om man har "otur" ;) Vill ju att det ska starta direkt helst..

• mamma mys

meonfire: ingen aning faktiskt men min läkare har sagt att jag inte kommer gå längre än mina tidigare graviditeter....

fru hellström: skönt o flytta hem igen:) 

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-04 17:06:50 följande:
    tänkte på en grej.. Hur vanligt är det att man skulle gå
    "full" tid när de klipper cerclaget? Börjar tänka att man kanske tom. går över tiden om man har "otur" ;) Vill ju att det ska starta direkt helst..
    Har ingen aning, men jag håller med dig, vill helst att det ska sätta fart snabbt efter klipp
    Min läkare sa att det sällan sätter fart direkt, men efter några dagar, eller så går man fulltid, jätteolika. Snart vet vi  
  • Trassel

Vixan,
    Snyggt städat på listan! Den blev jättefin!

FruHellström,
    tjena! Dammsuga det lägger jag på hyllan under graviditet! Hur i hela världen fixar du det?

MeOn Fire,
    det är väl inte så vanligt att man går full tid men det är inte helt otroligt heller. Efter att jag klippte förra gången så öppnade jag mej rätt snart men det tog från 6/11 (klippdag) till 4/12 (39+3)  innan han kom ut!
    Jag var helt övertygad om att vi skulle få ett novemberbarn men icket. Däremot så gick förlossninge rätt snabbt och smidigt. Kände inte av att jag öppnade mej nämnvärt.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • FruHellström

Jag påstår inte att det är skönt o dammsuga... men har fått "lov" av läkare att göra det, såklart får ju skiten ligga under sängar o soffor o jag flyttar inte runt saker. Men med en hund som hårar till förbannelse och en nysig son så måste jag. MEN efter klipp, då ska jag storstäda hemma... Länge och mycket!!{#emotions_dlg.djavulsk}

Jag tror min tapp har varit snällare än genomsnittet oxå, iom läkare har "gett tillåtelse" till städ o sånt, sen har jag slappnat av o gjort mer ju längre tiden gått.

Ngn som vet om man får äta Sinova och Zyx när man är gravid... har gått o blivit tokförkyld

• mamma mys

fru hellström: zyx vet jag att man får äta..kollade på apoteket sist jag fick en envis förkylning...

min läkare sa att efter nästa kontroll då jag är i vecka 31, om tappen fortfarande ser lika bra ut så kan jag få börja göra mer saker..på sjukintyget nu står det ska vila både fysiskt och psykiskt. får vistas ute. nu får jag plocka lite o damma o så även kortare promenader som då ska gå sakta...går till o från dagis varannan vecka nu o har gått kortare stunder i skogen...men inga lyft o inge sex..fast vi har fuskat lite också fast inge regelrätt samlag blir ju mer lite smek o så....men längtar tills man får ha riktig sex även om det säkert kommer kännas lite bökigt med en stor mage;)

idag går jag in i vecka 29 iaf så på nåt sätt går det ju frammåt..foglossningen, o halsbrännan börjar bli värre....men det är ju ett tecken på att magen blir tyngre;)