Jomajano skrev 2011-10-05 22:43:25 följande:
Ok min jäkla tapp ändrar typ skepnad längd och öppenhet från dag till dag men jag känner ingen ting, har inte haft en enda samandragning.. Doktorerna kliar sig i huvudena men är glada för varje dag som går, jag vill ju bara att det ska bli bättre så jag åt minstonde kan va hemma... Skit tapp.....
fy, vad jobbigt. ett tecken på försvagad livmoderhals är ju att den blir förkortad utan att man har sammandragningar
såg att du nu är i v 26 och nu är det ju tveksamt om de sätter cerklage öht, skulle du ha cerklage skulle du ju haft det isf när du kom in. det kan ju vara något att tänka på i framtida graviditeter, att du står på dig från början och kan få cerklage i förebyggande syfte
tänkte på det, har du haft ólika läkare vid tappmätningen? för jag vet att det kan skilja från läkare till läkare hur tappen ser ut, då de mäter från olika vinklar och på olika sätt.
förstår din frusturation. jag låg själv inlagd mellan v 25-31 och då hade jag ändå cerklage, så ett cerklage garanterar ju ingenting egentligen, men visst, det är en trygghet att ha det på plats.
jag hoppas verkligen du får gå många veckor till, för även om du kommit långt nu och chansen för bebis att klara sig ökar för varje dag som går så är det ju bästa att bebis stannar många veckor till. Ge inte upp hoppet!
kram