Lanie skrev 2011-10-07 23:08:56 följande:
jag tyckte det var skönt med narkos, först tyckte jag det var obehagligt, men nu så här i efterhand är jag rätt glad över att jag slapp o vara vaken vid ingreppet. på mig satte de ju bricanyldropp som jag hade under 12-24 timmar. verkar vara olika det där också. nu när de har beslutat om cerklage så måste de ju ha koll på vad de gör, så du gör rätt i att lita på dem... jag fick reda på att jag skulle få dropp två dagar innan operationen, från början var det fråga om en polyklinisk operation, men två dagar innan op fick jag veta att jag skulle komma tidigt på opdagen, få bricanyldropp, samt övernattning på sjukhus.. var ju inte direkt vad jag hade väntat mig, men så här i efterhand känns det ju bra iaf...
Ja, jag ville ha narkos. Det verkar vara det normala här och jag har fått narkos några gånger tidigare och det har gått bra. Hoppas det fungerar bra även denna gång. Ryggbedövning har jag dåliga erfarenheter av. Lokalbedövning har jag bara fått hos tandläkaren

Vet inte om det är ryggbedövning eller ryggbedövning som är alternativet?
Hm. Lite jobbigt när det inte blir som man väntat sig och de ändrar något dagarna innan.
De sa inget om bricanyl och det är bara om några dagar de ska sätta det men det kan ju hända att jag får bricanyl när jag kommer in, vet faktiskt inte. Vad är tanken bakom det?