• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire
    vixan skrev 2011-10-19 17:52:07 följande:
    Jo jag var jättedålig men jag hade det i två omgångar. Första gången hade jag jätteont och hög feber. RIngde inte till förlossningen de gissade på influensa. Efter tre dagar gick febern ner och jag kände mig bra igen. En eller två veckor senare kom det tillbaka igen och jag fick komma in på FL. Blev inlagd med INT AB.

Så den uvi var en tyst uvi. Jag tycker du ska lämna en urintest.

Idag har jag haft skumma värkar mer som hugg som gjort fruktansvärt ont. De har gått neråt och slutat med att det svider i tappen. Är så rädd att jag inte ska hinna in i tid. Förra gången började förlossningen med ett hugg och en värk som inte tog slut förrän 3 timmar senare när min dotter var ute. Hade alltså inga pauser mellan värkarna.  
    Nä fy va det lät okul att inte få några värkpauser. Så jävla ont riktiga värkar gör så hade jag nog tuppat av utan pauser ;)   
    Nu idag har man satt i sig en halv färsk ananas iaf, inget på G än sålänge tyvärr. Får väl tugga i mig den andra halvan oxå.. haha

Jo just det, det måste tydligen vara Färsk ananas, inte konserv. 
  • MeOnFire
    FruHellström skrev 2011-10-19 17:46:08 följande:
    Ananas har jag med hört ska vara bra...  Måste det vara färsk tro..? Har två burkar i skåpet...

Min mage har oxå sjunkit så andas har jag kunnat gjort sen ett par veckor igen, vilken befrielse!

Har sovit hela dagen, så skönt, men känns lite skumt i magen :/

O nej, jag hoppar hinnsvepning, försökte med sambon nu Älskling, ska vi ha lite sex, Näää!! Då drar vi garanterat igång nåt! Suck! Vad är värst, inget badrum eller vara gravid Dom fattar ju ingenting!!! heheh
    Min sambo vägrar sex med. J-vla idiot!! ;)
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-19 17:57:39 följande:
    Hur långt har du till FL o hur lång tid har din sambo/man hem? Jobbigt att inte ha ngn paus alls, vilken pärs!
    Jag har 30 min till FL sen har min man 25 min hem. SKulle det hända på dagen så måste vi hämta vår dotter på dagis också och lämna av henne hos mina föräldrar som visserligen bor lite merän 5 min från förlossningen.
  • mamma mys

aa oki ja jag har inge feber men funderar på att åka in imorgon om det inte blivit bättre...min sambo har inget val ang sex när cerklaget väl är borta..men vi får väl se hur det går;)
    angående annanas så ska det vara färsk annanas men ca 7-8 st o innan man fått i sig det så har man frätt sönder både läppar o mun...min kompis provade;)  

• MiScHoOo

Godmorgon kära vänner. Jag har en fråga angående sparkarna. Inatt höll jag på att dö och hade inte mannen varit hemma och lugnat ner mig hade jag åkt in. Det hela började så här. Haft en bra dag och va uppe lite för länge. När vi lägger oss så börjar bebisen sparka som han har gjort hela dagen, väldigt långt ner. Känner bebisen på tvären eller i säte under navlen. Men inatt var det en stor skillnad och till och med min man kände det. Bebisens sparkade så långt nere att vi kände det med handen på blygdbenet och starka var dem och obehagliga. Kände nu är det dags... Mannen lugnade ner mig och jag somnade efter mycket. Är detta normalt eller jag bör vara orolig. Sökte på nätet men fann ingen med samma beskymmer.

• vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-20 10:22:44 följande:
    Godmorgon kära vänner. Jag har en fråga angående sparkarna. Inatt höll jag på att dö och hade inte mannen varit hemma och lugnat ner mig hade jag åkt in. Det hela började så här. Haft en bra dag och va uppe lite för länge. När vi lägger oss så börjar bebisen sparka som han har gjort hela dagen, väldigt långt ner. Känner bebisen på tvären eller i säte under navlen. Men inatt var det en stor skillnad och till och med min man kände det. Bebisens sparkade så långt nere att vi kände det med handen på blygdbenet och starka var dem och obehagliga. Kände nu är det dags... Mannen lugnade ner mig och jag somnade efter mycket. Är detta normalt eller jag bör vara orolig. Sökte på nätet men fann ingen med samma beskymmer.
    Det är normalt att bebis sparkar åt alla håll så ta det lugnt. Tror inte att de kan sparka sig ut men visst är det obehagligt. Om några veckor kommer du också le åt all din oro men det kommer komma andra saker att oroa sig för.
  • FruHellström

Mischooo: Jag tkr det låter helt normalt, det GÖR skitont ibland när bebis sparkar, speciellt neråt. Jag tror absolut inte du ska oroa dig då bebis växer ju oxå o blir starkare, klart det känns mera!  
    Jag förstår din oro, det känns som bebis ska sparka sig ut, hade så jag med, nu när jag har ett huvud neråt ist och revben som gud glömde så känns det som den ska trycka sig ur, känns rejält kan jag lova!
    Men är du orolig så ska du såklart ringa, men jag tror du kan vara lugn  

• vixan

Jag har funderat på en sak. Det här med att jag var öppen en cm. Läkaren kände med fingrarna men hur kom han in med dem är inte tappen i vägen eller är den också utplånad?

• FruHellström

det är väl lixom tappen som är öppen... så fattar jag det som, att de känner hur mkt den är utplånad.... Men jag har haft fel förr

• MiScHoOo
    vixan skrev 2011-10-20 11:09:49 följande:
    Det är normalt att bebis sparkar åt alla håll så ta det lugnt. Tror inte att de kan sparka sig ut men visst är det obehagligt. Om några veckor kommer du också le åt all din oro men det kommer komma andra saker att oroa sig för.

haha, det tror jag säkert. tack snälla för svaret
    FruHellström skrev 2011-10-20 11:11:16 följande:
    Mischooo: Jag tkr det låter helt normalt, det GÖR skitont ibland när bebis sparkar, speciellt neråt. Jag tror absolut inte du ska oroa dig då bebis växer ju oxå o blir starkare, klart det känns mera!  
    Jag förstår din oro, det känns som bebis ska sparka sig ut, hade så jag med, nu när jag har ett huvud neråt ist och revben som gud glömde så känns det som den ska trycka sig ur, känns rejält kan jag lova!
    Men är du orolig så ska du såklart ringa, men jag tror du kan vara lugn  

tack snälla för svaret. många jag känner säger hur ont man får i revbenen när bebisen sparkar, men jag har än inte upplevt den. tack snälla för svaret

Nu kan jag släppa det lite, men lilla messi lever livet på natten och sömnen blir så påverkad att alla hemska tankar kommer tillbaka... fy på mig

tack än en gång