• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-19 11:59:21 följande:
    Haha fegis! Låter inte så kul men tänk vad våra tappar ska vara med om..

När jag var inne i vecka 36 var sf-måttet 33 nu i v39 36. Har tidigare legat på den tjocka linjen. 
    Ja, men nä, kalla mig kärring men det där undviker jag in i det längstaTungan utejag har så färskt i minne hur dr rycker i bandet....Nä, då får den va kvar! 
  • mamma mys

hinnsvepning känns en del men inte så farligt....jobbigare att vara gravid i slutet;)

• vixan

Kan få världens svidningar inne i slidan =). Lokaliserar detta till tappen. Någon som vet vad som händer? Inga små ilningar utan de får mig att hoppa till.

• MeOnFire

Kom nyss från BM, mitt sf mått hade inte ökat något sen förr förra veckan och låg på 34 cm.. Hon trodde att det berodde på att bebis sjunkit ner, vilket jag med tror då magen ser annorlunda ut o andningen blivit lite lättare.. Annars var alla prover bra och bebis rörde sig o hade fina hjärtslag!
    Samlar vatten nu, o hon rekomenderade mig att äta färsk ananas för att driva ut överflödig vätska. Den sägs ju även stimulera igång förlossning med, så nu ska jag tugga på bra med ananas ;) 

• mamma mys

har precis pratat med förlossningen och spec mödra vården ang min värk i magen..de tror att det är bebisen som gör mig illa men om det blir värre fick jag komma in annars tyckte de att jag skulle avvakta...men det gör så ont:( är inte sd iaf...kan knappt röra mig o det känns som håll fast i halva sidan av magen..

• vixan
    mamma mys skrev 2011-10-19 15:54:01 följande:
    har precis pratat med förlossningen och spec mödra vården ang min värk i magen..de tror att det är bebisen som gör mig illa men om det blir värre fick jag komma in annars tyckte de att jag skulle avvakta...men det gör så ont:( är inte sd iaf...kan knappt röra mig o det känns som håll fast i halva sidan av magen..
    Så kände jag när jag hade njurbäcksinfektion men det ska inte du ha för du lämnar väl urinprov en gång i månaden.

• mamma mys

vixan:har inte lämnat ett urin prov eller någon odling förutom innan insättning av cerklaget:O åh sambon ska jobba natt i natt men är orolig så han funderar på att ringa o kolla om de kan få in nån annan vikarie....ifall vi behöver åka in.....men vill inte åka in i onödan..är ju så tråkigt att bara ligga där om de ändå inte kan göra nåt....berde man inte ha någe mer symptom om det är njurbäckeninflammation?? typ feber eller nåt...

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-19 13:42:07 följande:
    Kom nyss från BM, mitt sf mått hade inte ökat något sen förr förra veckan och låg på 34 cm.. Hon trodde att det berodde på att bebis sjunkit ner, vilket jag med tror då magen ser annorlunda ut o andningen blivit lite lättare.. Annars var alla prover bra och bebis rörde sig o hade fina hjärtslag!
    Samlar vatten nu, o hon rekomenderade mig att äta färsk ananas för att driva ut överflödig vätska. Den sägs ju även stimulera igång förlossning med, så nu ska jag tugga på bra med ananas ;) 
    Ananas har jag med hört ska vara bra...  Måste det vara färsk tro..? Har två burkar i skåpet...

Min mage har oxå sjunkit så andas har jag kunnat gjort sen ett par veckor igen, vilken befrielse!

Har sovit hela dagen, så skönt, men känns lite skumt i magen :/

O nej, jag hoppar hinnsvepning, försökte med sambon nu Älskling, ska vi ha lite sex, Näää!! Då drar vi garanterat igång nåt! Suck! Vad är värst, inget badrum eller vara gravid Dom fattar ju ingenting!!! heheh
  • vixan
    mamma mys skrev 2011-10-19 17:39:35 följande:
    vixan:har inte lämnat ett urin prov eller någon odling förutom innan insättning av cerklaget:O åh sambon ska jobba natt i natt men är orolig så han funderar på att ringa o kolla om de kan få in nån annan vikarie....ifall vi behöver åka in.....men vill inte åka in i onödan..är ju så tråkigt att bara ligga där om de ändå inte kan göra nåt....berde man inte ha någe mer symptom om det är njurbäckeninflammation?? typ feber eller nåt...
    Jo jag var jättedålig men jag hade det i två omgångar. Första gången hade jag jätteont och hög feber. RIngde inte till förlossningen de gissade på influensa. Efter tre dagar gick febern ner och jag kände mig bra igen. En eller två veckor senare kom det tillbaka igen och jag fick komma in på FL. Blev inlagd med INT AB.

Så den uvi var en tyst uvi. Jag tycker du ska lämna en urintest.

Idag har jag haft skumma värkar mer som hugg som gjort fruktansvärt ont. De har gått neråt och slutat med att det svider i tappen. Är så rädd att jag inte ska hinna in i tid. Förra gången började förlossningen med ett hugg och en värk som inte tog slut förrän 3 timmar senare när min dotter var ute. Hade alltså inga pauser mellan värkarna.  
  • FruHellström

Hur långt har du till FL o hur lång tid har din sambo/man hem? Jobbigt att inte ha ngn paus alls, vilken pärs!