• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

först gör man allt för att de små ska stanna i magen..sen gör man allt för att vräka dom;) nu kan ni 3 ju gå med i nån tråd om hur man gör för att få igång förlossningen;)

• FruHellström

Pust... Har precis varit uppe o nästan gjort en olycka, kan en förlossning sätta fart med en magsjukeattack" eller beror det på korven o moset från macken tidigare ikväll. Magen känns mjukare upptill o stramar o drar nertill. Märklig känsla... Kommer nog inte sova mer inatt :S Halsbränna utan dess like gör sig oxå påmind.

Eller så börjar man bli magsjuk på riktigt...  

• MeOnFire

Fruhellström: Japp det kan den göra. Hoppas det startar för dig nu! 
    Har själv haft lite mensvärk som kommit o gått under kvällen/natten. Vaknat otaliga gånger.. Ska snart till BM iaf, ta prover o kolla bebbe igen. Hoppas på att hon fixerat sig nu. Sonen fixerade aldrig sig alls, så chansen är nog samma denna gången misstänker jag. 

• MeOnFire

Hur mycket har ni alla gått upp i vikt föresten? Senaste 5 veckorna har jag nog lagt på mig 4 kg!! Har inte ätit så lite ioch för sig, men ändå. Totalt gått upp ca 16 kg nu..

• vixan

Frugan: Ett av tecknen på att en förlossning är på G kan vara just att man får diarre. Annars kan ju en magsjuka också trigga igång den. Min mage är också mjuk upp till och hårdare ner till. 

Me on fire: Jag har gått upp 14kg när jag väntade min dotter så gick jag upp 7kg så vilan har gjort sitt =).  

Var hos BM igår bebis har nu ätit upp sig så hon följer inte sin kurva längre utan har plussat lite där. Jag har också mensvärk som kommer och går har iförsig haft det hela graviditeten men nu har de ökat. Härom natten hade jag onda sammandragningar men det var inga problem att somna och nu är de borta.

Min BM sa att nästa besök som är om 9 dagar så ska hon kolla hur det står till där inne och se om hon kunde få igång något. Vet inte om hon tänkte på hinnsvepning. 

• mamma mys

fru hällström: dålig mage kan vara ett tecken på att det börjar närma sig, även mensvärk o molvärk...

me on fire: vet faktiskt inte hur mkt jag gått upp den här gången..har inte fått väga mig än:( med första sonen gick jag upp 12, med tredje sonen gick jag upp 20..så blir ju spännande den här gången..

vixan: det var nog hinnsvepning din bm tänkte på..jag fick det med förra sonen o man säger att det ska starta innom 72 timmar om hinnsvepningen lyckas...

själv går jag in i vecka 31 idag o min bebis har kilat fast sig i höger revben känns det som..det gör så ont:( o så drar det nere vid ljumskarna....kan inte ligga på höger sida då gör det ont ända upp till nyckelbenet o kan knappt sitta normalt:( vad gör man?? ska hon ligga såhär resten av tiden nu eller?? det gör så ont:( 

• FruHellström

Förra veckan hade jag gått upp 13kg, så jag e hyfsat nöjd(va lite småfet innan iofsTungan ute
    Bidde ingen bebbe, somnade väl runt 6 imorse o har slurat lite tillochfrån några timmar tills nu. Känner mig jätteskum i magen men har tryckt i mig nyttig o fiberrik musli så jag hoppas magen blir snäll snart.

Det verkar vara envisa bebisar vi har iaf, de verkar ju trivas bra i magisarna....

Vad hade du för SF mått Vixan? Min låg på 37 förra veckan så den ligger i överkant med.
    Hinnsvepning, är det när de tar hål på hinnan så vattnet går? Det vill jag ha!! 2 helst!Flört

MeonFire, de brukar inte alltid fixera sig med andra, sonen var det, men den här va rörlig sist, men hon trodde inte den skulle vända sig iaf, det har varit en stor rädsla av ngn anledning, jag är livrädd för kejsarsnitt :S

Hmm, brukar bli tokmätt efter en skål musli, måste nog ta en macka eller tre oxå^^ 

• mamma mys

fru hällström..hinnsvepning är då de gör en gyn undersökning o drar i tappen o släpper hinnorna från kanten ..vilket ska irritera så att det drar igång innom 72 timmar...

• FruHellström
    mamma mys skrev 2011-10-19 11:39:04 följande:
    fru hällström..hinnsvepning är då de gör en gyn undersökning o drar i tappen o släpper hinnorna från kanten ..vilket ska irritera så att det drar igång innom 72 timmar...
    Hu! Jag avbokar!! 
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-19 11:46:09 följande:
    Hu! Jag avbokar!! 
    Haha fegis! Låter inte så kul men tänk vad våra tappar ska vara med om..

När jag var inne i vecka 36 var sf-måttet 33 nu i v39 36. Har tidigare legat på den tjocka linjen.