• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-17 16:35:08 följande:
    precis... blir mest strumplöst här faktiskt :-/  Jag tror att vid FL så får man oanade krafter, då har man ju nått målet sas. Men ja, de historierna får vi dela med oss av om några dar Men jag vet, tårar som bränner för det gör så iniihelvetes ont,ursäkta språket!
    MeOnFire skrev 2011-10-17 15:09:00 följande:
    Vixan och FruHellström: Jobbar ni något på att få ut bebisarna? Jag har sett till att "lätta på trycket" ett par gånger iaf, och en del promenader trotts världens foglossning och ilningar i underlivet ;) Kommer säker gå över tiden , ödets ironi skulle det ju verkligen vara..
     Ja det vore typiskt om man gick över faktiskt :P
    Har inte gjort mer än o städa huset o boat o sånt i huset. Hade tänkt o greja idag i mammas hus, men jag har faktiskt inte orkat... Jag mår riktigt tjyvens, trött o sd o ilningar, o en känsla som jag tolkar som det är ngt som e på G. Men jag hoppas inte för mkt utan vilar o tar det lugnt. Men jag hoppas ju att min magkänsla stämmer såklart!  
    Då är nog något på G!!
  • MeOnFire

varma händer och brinnande fötter, någon?? :)

• mamma mys

charlieee: det låter bra med en läkare som har framförhållning..skönt o veta lite hur planen ser ut så man kan sätta upp små mini mål....så tiden går lite snabbare...

meonfire: kan det inte vara så att blodtillströmmningen i kroppen ökar när det börjar närma sig..se till att bb väskan är klar...ta ett skönt bad o mys ner dig i sängen sen...så du är utvilad..sägs ju att förlossningen oftast startar när man är som bäst utvilad....be mannen om en fot massage också kanske... håller tummarna..kram

fru hällström:då kan det ju faktiskt börja närma sig..man brukar ju kunna få en sån där känsla;) håller tummarna kram

hoppas också på lite bebisar i tråden nu..iaf för er som det är dax för..inte för oss andra... 

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-17 19:42:40 följande:
    varma händer och brinnande fötter, någon?? :)
    ja, och lite frossa emellanåt...
  • MiScHoOo

måste fråga er. min stjärna är i säte och har varit det nu i minst 3 veckor, jag har blivit orolig, finns det en möjlighet att barnet vänder sig snart, jag som är jämnt orolig för etappen och nu orolig att bebisen sparkar ut sig.

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
  • mamma mys

mischooo: bebisen har väl ända fram till vecka 36 på sig att vända sig....min ändrar fortfarande läge..ibland huvudet ner o ibland rumpan ner o jag går in i vecka 31 imorgon...så du behöver nog inte oroa dig..annars är det bara du kollar med bm...

• Pupp

Hej!
    Är fortfarande kvar på sjukhuset efter snart två veckor. Blödningen har försvunnit och allt har varit lugnt egentligen men jag har varit helt liggande också. Ligger ner och duschar tom.. Men jag ligger gärna ner många veckor till om bara vår lille skatt får stamma kvar i magen ett tag till! Idag är vi i v 25+0 och jämfört med 23+1 som vi var när vi kom hit då är det ju två jätte värdefulla veckor. Nu börjar vi tro på att vi kommer bli föräldrar igen frågan är bara när och förhoppningsvis får han inga stora men om han föds tidigt. Nu är 28 v vår stora dröm att komma till.
    MisChooo: känner igen mig i rädslan för att han ska sparka sig ut gillar inte när han sparkar neråt! Drömde tom att han fastnade med foten mellan cerklaget och livmodertappen. Mardröm kan jag säga! Blir ju inte bättre sv att jag tyckte att han sparkade neråt den dagen som jag fick blödningen så därför tror jag ju att det bar en spark på cerklaget som orsakade blödningen men det vet man ju inte..
    Grattis förresten! Är inte du 28 fulla veckor idag?

Lycka till till alla som fått cerklagen klippts ska bli kul och följa er och se när och hur det händer och vad det blir!!

Kran på er

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-18 10:50:34 följande:
    mischooo: bebisen har väl ända fram till vecka 36 på sig att vända sig....min ändrar fortfarande läge..ibland huvudet ner o ibland rumpan ner o jag går in i vecka 31 imorgon...så du behöver nog inte oroa dig..annars är det bara du kollar med bm...

tack snälla, det är bara jag som har väldigt svårt att koppla av...

Kan det vara så att det är dags med förlossningar i tråden? det har varit så lugnt idag...