• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-17 11:16:23 följande:
    Hehe här är jag och lika gravid eller lite mer kanske. Lugnt här några sammandragningar igårkväll men idag nada.

Hur går det för dig? 
    Hahah, samma här. Storstädade igår vilket resulterade i skapliga sd, men jag lyckades somna ifrån dem Tungan ute

Verkar inte som jag blir fortsatt sjukskriven heller så jag får börja plocka dagar

Vädret här i Trosa är mulet, det betyder perfekt fönsterputsarväder...Hmmm.... 
  • MeOnFire

hehe jag har haft en fullspäckad helg kan man säga, men ingen bebis ännu :)
    Har ont bak i ryggen rätt högt upp, tror det är lungorna som protesterar.. Eller njurarna, det problemet har jag haft förr o är väldigt vanligt för gravida tydligen. men men, nu kan det väl knappast vara för länge kvar av denna grav? Eller? ;) 

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-17 11:24:07 följande:
    hehe jag har haft en fullspäckad helg kan man säga, men ingen bebis ännu :)
    Har ont bak i ryggen rätt högt upp, tror det är lungorna som protesterar.. Eller njurarna, det problemet har jag haft förr o är väldigt vanligt för gravida tydligen. men men, nu kan det väl knappast vara för länge kvar av denna grav? Eller? ;) 
    Vi får hoppas att pluttarna kommer snart!!
    Jag e skapligt trött på o vara orörlig...

Låter otäckt o ha ont i njurarna..? Jag har mest höfter & ljumskar som spökar.
  • FruHellström

Åh, pust, jag blev fortsatt sjukskriven!! Vem vet, kan ju gå 3 veckor till, det blir några dagar...

• mamma mys

fru hällström: skönt att du får fortsatt sjukskrivning o slipper plocka dagar om nu bebis vill stanna länge till..men håller tummarna att den kommer snart..

vixan och meonfire: håller tummarna att pluttisarna kommer snart:)

• Charliee

Jag fick mitt cerklage insatt i vecka 10+3, sist. Då hade min livmoderhals krymt från 3,9 cm till 3,0 på två dagar. Jag var orolig för att man satte dit ett cerklage för tidigt, att det kanske var något fel på fostret, men allt gick bra. Nu är jag i vecka 9+2 och läkaren tyckte det var dags att planera in en snar tid för cerklage då vi ser att livmoderhalsen återigen krymper sakta men säkert.

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-17 11:41:27 följande:
    Åh, pust, jag blev fortsatt sjukskriven!! Vem vet, kan ju gå 3 veckor till, det blir några dagar...
    Nu får vi bara hoppas på att Fk godkänner sjukskrivningen. Gör de inte det ska jag bjuda hem dem så de kan hjälpa mig ta av och på min strumpor eller trosor. hehe 

Har funderat på hur jag ska kunna ta krysta ut bebis med min fogar. Hade problem att lägga mig i stolen vid klippet och sen ska vi inte tala om när ben två skulle upp i rätt läge, 
  • MeOnFire

Vixan och FruHellström: Jobbar ni något på att få ut bebisarna? Jag har sett till att "lätta på trycket" ett par gånger iaf, och en del promenader trotts världens foglossning och ilningar i underlivet ;) Kommer säker gå över tiden , ödets ironi skulle det ju verkligen vara..

• vixan
    MeOnFire skrev 2011-10-17 15:09:00 följande:
    Vixan och FruHellström: Jobbar ni något på att få ut bebisarna? Jag har sett till att "lätta på trycket" ett par gånger iaf, och en del promenader trotts världens foglossning och ilningar i underlivet ;) Kommer säker gå över tiden , ödets ironi skulle det ju verkligen vara..
    Jag kan inte gå merän 50 m sen får jag svinont. Min läkare sa till mig att jag skulle ta det försiktigt. 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-17 15:01:37 följande:
    Nu får vi bara hoppas på att Fk godkänner sjukskrivningen. Gör de inte det ska jag bjuda hem dem så de kan hjälpa mig ta av och på min strumpor eller trosor. hehe 

Har funderat på hur jag ska kunna ta krysta ut bebis med min fogar. Hade problem att lägga mig i stolen vid klippet och sen ska vi inte tala om när ben två skulle upp i rätt läge, 
    precis... blir mest strumplöst här faktiskt :-/  Jag tror att vid FL så får man oanade krafter, då har man ju nått målet sas. Men ja, de historierna får vi dela med oss av om några dar Men jag vet, tårar som bränner för det gör så iniihelvetes ont,ursäkta språket!
    MeOnFire skrev 2011-10-17 15:09:00 följande:
     Ja det vore typiskt om man gick över faktiskt :P
    Har inte gjort mer än o städa huset o boat o sånt i huset. Hade tänkt o greja idag i mammas hus, men jag har faktiskt inte orkat... Jag mår riktigt tjyvens, trött o sd o ilningar, o en känsla som jag tolkar som det är ngt som e på G. Men jag hoppas inte för mkt utan vilar o tar det lugnt. Men jag hoppas ju att min magkänsla stämmer såklart!