mamma mys skrev 2011-10-31 12:26:11 följande:
me on fire: en kompis till mig gjorde "egna" hinnsvepningar flera ggr..vill du känna efter hur det känns tror inte jag det är nån fara..annars kan du ju använda plast handskar..finns o köpa på apoteket..precis lika dana som används när man gör en hinnsvepning hos bm eller läkaren..tror faktiskt inte att det är nån fara utan handskar heller bara du har tvättat händerna menar jag..men man har ju sex o den är ju inte alltid nytvättad utan att man får infektioner...
vixan: vad jag hört så kan sex, promenader o liknande sätta fart på förlossningen om kroppen är redo för det... en kompis fick rekomendationer om en ordentlig promenad efter en kontroll, efter promenaden fick hon en liten tecken blödning..några timmar senare åkte vi till förlossningen o hon födde sin lilla son...men sen ska man ju inte slita ut sig, för om man får en långdragen förlossning så behöver man ju ha kraft till den också o inte vara helt slut...
Det tyckte jag med, jag menar kan man ha sex osv så är ju det större chans till infektion då. Har läst runt lite och infektionsrisken existerar typ inte av en sån sak som att känna på sin tapp. Så ska försöka se om jag hittar den sen :) Magen är ju lite ivägen om man säger så hehe..