• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

mischooo: ja helt klart att jag var lite för aktiv idag:/ men har så svårt att låta bli..samtidigt har ju läkaren gett klartecken att göra mer..men måste nog begränsa mig pga fogarna istället...skönt att kontrollen gick bra o att allt såg bra ut...jag vill ha måndag nuuu så jag får min klipptid..ska prata med läkaren om att jag vill att hon klipper så tidigt som möjligt för börjar minst sagt blli nervös att det ska sätta igång medans cerklaget fortfarande är kvar....för hon har ju själv sagt att hon inte tror att jag går längre än mina tidigare graviditeter:/

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-03 23:24:16 följande:
    mischooo: ja helt klart att jag var lite för aktiv idag:/ men har så svårt att låta bli..samtidigt har ju läkaren gett klartecken att göra mer..men måste nog begränsa mig pga fogarna istället...skönt att kontrollen gick bra o att allt såg bra ut...jag vill ha måndag nuuu så jag får min klipptid..ska prata med läkaren om att jag vill att hon klipper så tidigt som möjligt för börjar minst sagt blli nervös att det ska sätta igång medans cerklaget fortfarande är kvar....för hon har ju själv sagt att hon inte tror att jag går längre än mina tidigare graviditeter:/

Men när dem klipper bort cerklaget kan du väl inte jobba som du gör, risk för förlossning eller?
  • mamma mys

mischooo: nej jag är sjukskriven november ut sen går jag över på föräldra penning istället..orkar inte krångla med alla papper för havandeskapspenning när det inte är säkert det blir beviljat o så stå utan pengar istället..men nej jag kommer inte gå tillbaka till jobbet förens efter mamma ledigheten.....skulle se fint ut om jag jobbar helg o då är ensam med 4 brukare o så sätter det igång..kan ju liksom inte lämna dom själva men kan ju inte föda barn där heller... vill att det blir måndag så jag får veta, börjar bli riktigt trött på det här nu....med lite tur bokar hon igångsättningstid också så får jag ett definitivt slut datum.....

• MeOnFire

Den 3;e nov kl 12.13 föddes vår efterlängtade dotter. Hon kom som ett skott. Knappt 2 timmar från första värk. Vi mår prima!

• MiScHoOo

Ooooh meonfire stort grattis. Bra kämpat. Roligt Ed massa bebisar i tråden. Blir själv lite avundsjuk eftersom jag har blivit uttråkat att bara gravid. Inte van att vara gravid så länge..... Mammamys jag tror du missförstådd mig. Jag menade med all jobb hemma som städningen av förrådet. Självklart ska du inte arbeta den sista månaden. Kan du inte vara sjukskriven till förlossningen?

• mamma mys

me on fire: åh grattis...vad skönt att allt gick bra..kramar

mischooo: jaha du menade så..ja fast läkaren har sagt att jag ska börja göra mer för att komma i form inför förlossningen också men jag gör inga tunga lyft..det vågar jag inte..o nu är det ju ändå ok om bebis skulle komma..fast gillar inte tanken på cerklage o förlossning....ja det går ju bara att vara sjukskriven för risk för prematur födsel tom 37 fulla veckor..o här i örebro är det jätte svårt att få igenom sjukskrivning för foglossning..även havandeskapspenning är svårt att få..vet en tjej som jobbar som vakt på sjukhuset o inte ens hon fick beviljat trots foglossning o väldigt riskfyllt arbete..hon kan ju inte ens ha på sig skyddsvästen som är skottsäker pga magen men hon får det inte ebviljat..så läkaren sa också det att om jag inte har nåt emot att ta några dagar föräldrapenning innan bebisen kommer så underlättar det också iom att då vet jag att jag får pengar..o läkaren trodde det handlade om kanske 2 veckor efter klippet innan bebis kommer...max.... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • FruHellström

Grattis Meonfire, det va snabbt jobbat!

• vixan
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april