• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

52 dagar kvar till du får hålla en underbar liten bebis i famnen. Gäller att försöka ha något att hålla sig sysselsatt med. Jag har skaffat lite filmer och TV-serie på DVD, nya spel till XBOX, skönlitteratur samt lite kurslitteratur från en intressant kurs. Sorterar bilder till fotoalbum och vårdar några orkidéer så gott jag kan. Vad gör ni andra för att fördriva tiden?

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-05 16:24:54 följande:
    52 dagar kvar till du får hålla en underbar liten bebis i famnen. Gäller att försöka ha något att hålla sig sysselsatt med. Jag har skaffat lite filmer och TV-serie på DVD, nya spel till XBOX, skönlitteratur samt lite kurslitteratur från en intressant kurs. Sorterar bilder till fotoalbum och vårdar några orkidéer så gott jag kan. Vad gör ni andra för att fördriva tiden?

innan stickade jag virkade och fixade med smycke arbete men jag tappade lusten. Nu hjälper jag till med lite städning, matlagning, spelar mario på wii, läser om kejsarsnitt, bebisars utveckling, sover, pratar med släktingar på skype gå ut en gång i veckan skit tråkigt liv
  • mamma mys

mischooo: vet precis hur det där känns...52 jävla långa dagar kvar..dels därför jag gjort så mkt senaste dagarna, som nån sorts protest....foglossning, halsbränna o smärta under revbenen....längtar tills på måndag o prata med läkaren...vill få klipptid, o att hon bokar igångsättningstid så man vet när helvetet är över....senast... ibland när jag sätter mig ner nu så trycker det så..känns som man måste bajsa men det är inte det...o så ilar det o går som stötar ner i benen ibland....o sen dessa svimmningskänslor...vill att det är över nuuu...

för att få tiden att gå så , vilar jag o sover rätt mkt, kollar tv, sitter vid datorn, försöker umgås med kompisar o nu på senare tid så städar jag o plockar o så i den mån som går innan jag får för ont...kollar bebis saker på nätet o boar till bebisen...pratar i telefon..men mkt hänger på hur jag mår..ibland vill jag bara dra täcket över mig o inte ha nån kontakt med omvärlden..

livet med cerklage är så långt ifrån mitt vanliga liv man kan komma... 

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-05 17:30:46 följande:
    mischooo: vet precis hur det där känns...52 jävla långa dagar kvar..dels därför jag gjort så mkt senaste dagarna, som nån sorts protest....foglossning, halsbränna o smärta under revbenen....längtar tills på måndag o prata med läkaren...vill få klipptid, o att hon bokar igångsättningstid så man vet när helvetet är över....senast... ibland när jag sätter mig ner nu så trycker det så..känns som man måste bajsa men det är inte det...o så ilar det o går som stötar ner i benen ibland....o sen dessa svimmningskänslor...vill att det är över nuuu...

för att få tiden att gå så , vilar jag o sover rätt mkt, kollar tv, sitter vid datorn, försöker umgås med kompisar o nu på senare tid så städar jag o plockar o så i den mån som går innan jag får för ont...kollar bebis saker på nätet o boar till bebisen...pratar i telefon..men mkt hänger på hur jag mår..ibland vill jag bara dra täcket över mig o inte ha nån kontakt med omvärlden..

livet med cerklage är så långt ifrån mitt vanliga liv man kan komma... 

hoppas swe går bra på måndag
  • Lanie

grattis meonfire! tycker det är jättekul o titta in här emellanåt o se hur det bara har börjat hagla bebisar i tråden.

är precis hemkommen från kyrkogården nu. Innan var vi hos mormor o firade min syster som fyller 20 år, firade med kroppkakor o chokladtårta så är rund o go om magen nu. Sen åkte mannen, jag o Thea till Wilton. Hade med oss massor av ljus o marschaller som vi tände. Förra året hade jag bara med mig två ljus o det såg så dystert ut så i år tog jag med mig många fler. En fin liten stund hade vi där. o visst, det är så fint på kyrkogårdarna så här års, men tungt o så tittar man en extra gång på Thea och då känns det mindre tungt igen. Att det kan gå så mycket upp o ner hela tiden... kram till er alla med änglar här inne!

• violatricolor

Lanie: Visst är det både vackert och tungt. Vi var på kyrkogården igår och det blev så fint. Men jag var väldigt känslig när vi var där... Kram!

• MiScHoOo

beklagar alla som har varit på kyrkogården och skönt att höra att ni hade en trevlig dag, men jag har en fråga har alla förlorar sina barn dessa dagar eller är det en högtid?

Hoppas min man tar mig imorgon eftersom vi har en högtid då.  

• violatricolor

Mischooo: Vi var där eftersom det var allhelgonahelgen. Tycker det är så fint där då, mycket ljus och människor som pysslar. Hos oss bjöd de även på glögg, kaffe, saft och pepparkakor i kyrkan. Vad har ni för högtid imorgon?

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-11-05 19:48:30 följande:
    Mischooo: Vi var där eftersom det var allhelgonahelgen. Tycker det är så fint där då, mycket ljus och människor som pysslar. Hos oss bjöd de även på glögg, kaffe, saft och pepparkakor i kyrkan. Vad har ni för högtid imorgon?

det är en högtid där en profet skulle slakta sin son för gud och gud gav honom en får ifrån himlen och han slapp slakta sin son och samt folk som åker till mecka