• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

MeOnFire, det var en raketförlossning vill jag mena! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

Minns hur det var sist när det började pluppa ut bäbisar från de som låg före på listan och en dag var man plötsligt där själv. Just nu känns det avlägset men rent logiskt så borde man väl komma dit igen hoppas jag!
    Snart är det "bara" 100 dagar kvar här och jag ska göra som sist, ta ett pappersmåttband från Ikea och klippa bort en dag i taget.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Becka81

Grattis MeOnFire! Någon som kan lägga till mig i listan? Sitter med iPad och har inte full koll på alla funktioner. Har BF 20/3. Fick efter lite övertalningsförmåga komma hem från sjukhuset redan igår. Den här gången sitter det inte lika ytligt men livmoderhalsen var trots att den var stängd och lång så pass mjuk att det var svårt att sätta dit så blödde en hel del. Nu är risken att det skär in i stället. Har lyckligtvis varit sjukskriven sedan i september. Hur har det gått för er att bli sjukskrivna, någon som varit med om att FK sagt nej?

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys

idag är en sån där dag:/ ska gå till kyrkan o tända ljus för min lilla ängel noel o min farfar....

• Becka81

Tack för att du la till mig. Hoppas det blir en lugn och fin dag.

• Trassel
    Becka, hoppas det sitter bra ändå ett tag till! Har inte haft några problem med FK och sjukskrivningen tack och lov. Min handledare ringde häromveckan och jag hade ett jäätebra samtal med henne om vad cerklage innebar så får hon fler cerklagefall på sitt bord så lär det nog inte vara några problem!

MammaMys, var och tände igår men idag åker vi ner och tänder lite till. Tycker det känns så fint den här helgen trots den tunga sorgen. Det känns rofyllt när kyrkogården fylls av besökare, ljus och minnen.
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • mamma mys

trassel:jo tycker också att det är fint o mysigt på kyrkogården..det är så lugnt....men tungt, dessutom gick jag själv...men samtidigt känns det bra att man vart där..då känns det som att dom vet att man inte glömt dom....usch nu kommer tårarna så jag sätter punkt där.

becka81: det är lugnt;) 

• MiScHoOo

beklagar mammamys och skönt att ni hade en trevlig dag...

jag har känt mig nere sedan igår....

Jag orkar verkligen inte vara gravid, inte vara inlåst, inte kunna jobba på mitt arbete, inte kunna vara tillgänglig till alla, inte orka, ingenting passar. 52 jävla långa dagar Gråter jag är så himla gråtfärdig att jag vet inte var jag ska ta vägen.....