Becka81 skrev 2011-12-08 08:23:20 följande:
Casiopeia: välkommen hit. Ser att vi är rätt lika i graviditetslängd, skiljer bara tre dagar. Får se vem av oss som blir först. Hur ser din historia ut? Jag har cervix insuficiens, precis som min mor. Födde i 25+2 förra graviditeten så var därför jag fick cerclage den här gången, kommer få det om jag blir gravid fler gånger också. Hur känns det att ha liggläge?
Tack så mycket

Jag hoppas på att du blir före eftersom du är längre gången än mig, men självklart hoppas jag på att ingen ska få barn så hära tidigt.
Okej, samma som jag.
Min cervix insuficines vet de inte vart de kommer ifrån för ingen i min släkt har de. Jag har bara haft "turen" att få de ändå.
Min historia ser ut som så att för lite mera än ett år sen så förlorade vi våran dotter i v.21+6 i en tyst öppning.
De var min första graviditet som har gått över 12 fulla veckor (har 2 tidiga mf bakom mig).
Kom in till förlossningen efter att ha haft onda sammandragningar kanske 5 st på 8 timmar, vissade sig att jag var öppen 4-5 cm med buktande fosterhinna.
Låg med bricanyl dropp i 28 timmar, men gick inte att stoppa.
De tog alla möjliga prover, men hittade ingenting så då återstod bara cervix insuficines.
Så cerklage var ett måste om jag vart gravid igen.
Vi kommer inte att skaffa flera barn efter denna graviditet eftersom de har hittills varlig as jobbigt psykiskt för både mig och min sambo med många sjukhus resor.
Jag har haft liggläge nu i 3 veckor redan och de är as jobbigt, ärligt talat.
Jag får inte göra ett dugg, knappt sitta upp.
Jag är en ganska aktiv person i hemmet annars med massa energi, så de tär på en att inte kunna hjälpa till med de enklaste uppgifterna.
Men dock så vet vi också att de kommer vara så värt de i slutändan