• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

Kejsarsnittet kommer gå bra ska du se. Men som sagt kan vara bra att förbereda sig på nått man kan tänka på under tiden för att hålla sig sysselsatt. Typ att man ska lösa en gåta, eller göra upp planer för vad man ska hitta på när man kommer hem med sin bebis. Kan ju vara värt att kolla upp om man kan få lyssna på musik också.

• MiScHoOo

Tack becka för rådet. Hoppas jag klarar av att tänka på något annat. Jag är skit rädd och längtar tills det är över.

Mamma mys. Inatt blev det en timmes sömn. Hade mensvärk ont i ryggen och ont i bandet. Var i kontakt med förlossning två gånger. Eftersom jag är envis och vill inte bli inlagd för jag vet att det kommer att knäcka mig psykisk så valde jag med råd av den att stanna hemma och tog med vanliga mediciner. Hade värmeduna på ryggen och det var skönt. Smärtan blev mindre.

Nu väntar jag på samtal ifrån antingen läkaren eller underbara bm på lasarettet för att meddela läkaren om mina smärtor. Har ont/ klia känsla ifrån slidan. Jaja vi får se hur detta slutar.

Ska till min bm idag och jag hoppas att min järnvärde har stigit.

Tack att ni finns och bryr er. Utan er hade jag tidigare kalapsat. Tusen tack

• Lill Z

Mischooo: Har både varit vaken och sövd, både vid snitt och cerklage. Föredrar vaken om jag får välja. Tycker att det är mycket lättare att återhämta sig efter och sen gillar jag att "vara med". Hoppas att dem lyssnar på dig på sjukhuset och att du får som vill. Tänker på dig!!

• Trassel

Nu har jag varit på koll på diverse avdelningar på sjukhuset. Appråpå det lite höga blodsockret så nu har jag fått med mej en mätare hem och ska kolla två ggr i veckan. Total avsaknad av motion och den hemskt sega förkylningen kunde spela in en hel del trodde diabetes-ssk men vi får se, lika bra att kolla.
    Sen fik jag gör ett TUL och Snodden väger ca 1,7, ligger typ en vecka före ungefär. Sander var ju stor så det var ju ingen större nyhet egentligen. H*n har vänt sig med huvudet nedåt också vilket jag tycker mej ha märkt för magen har ändrat form.
    Sen kollade han cerklaget. Har funneling trodde han ( kollade med vanliga ul på det) , tappen är kort något öppen och dessutom har cerkalget börjat skära in! Jag har inte märkt ett dyft, som vanligt.
    Så nu är det väldigt mycket vila som gäller.
    Fick klipptiden också 19/1 v 36+0 om det håller så länge....

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
    Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Becka81

Trassel: vad härligt att du fått klipptid och att TUL var bra. Hade du bett om det eller brukar man alltid få göra ett sådant?

• Jomajano

Har också fått klipptid den 19/1 kl 8.00 dom vill att jag kommer fastande så dom kan söva mig om de skulle behövas.... Hmmm e det vanligt att klippet sätter igång kakaset?