Becka81 skrev 2012-01-19 18:58:46 följande:
Trassel: härligt att höra att allt gått bra. Ska du hitta på något särskilt nu när är av med cerclaget eller ska du leva som du gjort de senaste månaderna?
Är ju inte superrörlig direkt ändå så de sista två veckorna eller mindre blir nog ungefär som innan. Eftersom jag har gbs:en så forsätter jag med att vara försiktig rent infektionsmässigt.
Fanny
välkommen hit, här är jättebra att vara när man har cerklage. Mycket kunskap och tips och råd!
Hemskt lessen att ni förlorade lille Texas! Vi förlorade vår förste son, Gabriel i 21+4. Han hann dö i magen innan allt var över men fick också att den mest troliga orsaken var försvagningen ( slapptapp som vi kallar det här )
Gabriel mådde också kanon även när vi kom in till förlossningen, jag var helt säker å att han redan hade dött då men han hade fina värden. Tyvärr var jag ju helt öppen och sen efter nått halvt dygn så kom lite infektionstecken, troligen pga av att jag hade varit öppen. Prover visade sen akut inflammation i moderkakan så det var nog därför han inte orkade. De gjorde vad de kunde där och då men det var egentligen väligt lite de kunde göra.
Har hunnit sätta två cerklage och idag blev jag av med det sista. Jag har haft ryggbedövning vid sättandet och det har gått bra, jag föredrar att vara vaken. Bedövningen sitter järnet på mej men det där är ju olika. Bortplockandet har gått supersmidigt på några minuter bara.
Jag har varit sjukskriven båda gångerna, Jag har ett fysiskt krävande jobb så det har absolut inte funkat. Denna gången har jag varit mer igång men i v 30 nånting så upptäckte de att cerklaget skurit in lite men det höll ju ändå ända tills idag. Så att ta det lugnt är väl att föredra. Och inga bad, inget sex, inget fysiskt krävande, inget bärande/lyftande, promenader eller så. Extrakontroller av cerklaget och provtagningar var det mer förra gången ungefär var 4-5 vecka. Hade upprepade bakterier så det var nog 5-6 kurer med ab. Denna gången har jag inte haft riktigt lika många odlingar men har inte haft samma bakterier som sist men istället GBS. Så "bara" tre kurer med ab och sen dropp vid förlossningen.
( sen har jag haft oturen att få nästan lunginflammation, graviditetsdiabetes och graviditetsklåda! Så massor mediciner och hejdlöst massa provtagningar sen v 30 men det har ju inget med cerklaget att göra)
Sist klipptes cerklaget 35+3 och jag öppnade mej men det höll till 39+3, superhinnor. Idag klipptes det 36+0 och det kommer som längst att gå till 38+0 pga av de andra komplikationerna.
Oj vilken lång berättelse det blev men hoppas det var matnyttigt ändå!