• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • violatricolor

33+0 idag! 7 veckor till BF men bara 4 till fullgången! Imorgon får jag en liten titt på bebben när det är flödesmätning. Ska bli intressant att se om den vänt sig rätt. Har legat på tvären de senaste veckorna, även i tisdags...

• Becka81

Hoppas bebisen vänt sig rätt, har ju kommit halvvägs iaf om den ligger på tvären ;)

• violatricolor
    Becka81 skrev 2012-01-22 12:37:37 följande:
    Hoppas bebisen vänt sig rätt, har ju kommit halvvägs iaf om den ligger på tvären ;)
    Haha, ja exakt
  • Becka81

Viola: har du fått klipptid än? Minnet är lite kort. Jag bör ha det om ca fyra veckor.

• violatricolor

Bebbe ligger i säte fortfarande konstaterade vi idag när det var flödesmätning.

Becka,

Nä, har inte fått någon klipptid. Frågade om det senast och då sa läkaren att de klipper cerklaget när jag kommer in med värkar eller vid 36 veckor... Så det är ju om tre veckor... Men de verkar tro att det startar tidigare. Om det skulle bli snitt så tar de bort cerklaget i samband med det, sa han också. Nä, de verkar inte ha någon brådska att boka klipp. Jag hoppas det inte är någon fara att det sitter kvar så pass länge...

Hur fungerar det där du bor?

• Trassel

hittade vår lista!

{#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 Baby
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 Baby
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 Baby
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 Baby
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:21/12 (igångsättning) Baby
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec Baby
    Silverklar BF 24 jan 2012  Klipp 5/1   född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2Baby 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 i v:35+4Baby
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Becka81

Viola: de är inte så ivriga att diskutera klipp med mig heller. De har mest sagt att om allt ser bra ut får det sitta till v 36. Har tid för läkarkoll nästa vecka och sedan hinner jag nog inte med någon mer innan 36 så hoppas på att få en tid bokad nästa vecka. Hittills finns det inget som tyder på att förlossningen skulle starta innan det. Min mamma gicknöver i alla sina graviditeter med cerclage så inteomöjligt att jag gör det också. Fast känner själv att när klippet är klart så ska jag göra vad jag kan för att det inte ska gå över tiden.

• Becka81

Åh vad kul att du hittade listan. Ser att nu är vi som inte fått barn än i minoritet, alltid trevligt. Börjar dra ihop sig för flera av oss nu.

• Lill Z

Becka: precis som du skriver brukar jag tänka på dig också...att det faktiskt gick bra för er. Är idag i 25+2...huuu!

Är iofs så förkyld att jag inte riktigt hinner tänka på det...jädra förkylning, har sådan nästäppa nu att det där med 2-3 sprayningar med nässprayen är ett minne blott....

Håller på att skicka in papper nu till försäkringskassan, gud vilket jobb när man både har eget och är anställd....    

• Becka81

Lill Z: åh, både läskigt och lite spännande att den dagen är här. Håller tummarna. Jag är också riktigt förkyld, nedrans dagisbacillef, de är ju livsfarliga ;) Förstår att det blir mycket papper som ska skickas in för dig. Ska bli så underbart när våra bebisar kommit ut och vi kan se resultatet av allt vi gått igenom.