Änglagosse skrev 2012-01-19 19:42:09 följande:
Hallå hallå.. Här är en till som ska få cerclage vid nästa graviditet. Förlorade min son den 14e december 2011 och fick "diagnosen" försvagad livmoderhals. Sövdes ni vid operationen eller fick ni ryggbedövning? Hur har ni fått leva under graviditeterna? Har det varit extra påfrestande eller har det varit som vilken graviditet som helst? Extrakontroller? Oj, nu blev det mycket här. Mvh Fanny
Välkommen till slapptapparnas paradis! beklagar så förlusten av din son! I vilken vecka förlorade du din son? gav ni honom något namn?
Jag sövdes. Läkaren förklarade att det var det lättaste för operatören om man var sövd och med tanke på att de hade svårt att sätta dit bandet på mig pga ärrbildning är jag glad att jag var sövd.
Tanken var väl att jag inte skulle bli så stilla som jag blev, men jag hade otroliga problem. Kunde inte sitta alls då det skavde så det funkade bara om jag låg ner eller halvsatt i soffan med benen uppe i soffan. Blev också inlagd några veckor på sjukhus då jag började och öppna mig inifrån (sk funeling) och då var jag helt sängliggande under tiden på sjukhus, fick bara gå på toa och duscha korta stunder. Var väl först i v 31 som jag fick det lite friare att vara uppe mer. Hade extrakontroller från v 13 när de satte cerklaget tills förlossningen. Tror jag hade kontroller ungefär varannan, var tredje vecka. Då kollade läkaren tappen och när hon ändå höll på så gjorde hon även TUL.
kram kram!