• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Felicia78

maadz: jag har skrivit här för längesen, var inne o kollade hur de går för er andra... Min lille pojke är nu 4,5 månader. goaste lille prinsen <3 tänkte svara på din fråga om orgasm Jag hade me hört talas oma tt man inte skulle få orgasm under tiden man har cerklage men när jag frågade min läkare fick jag svaret att de var helt ok att få det, men man skulle få de på andra sett än penetrerande sex...haha... har för mig han sa så... men märker man att man får onda sammandragningar efter de så bör man kanske sluta för säkerhets skull... .-) lycka till.-)

• lindaothomas

Felicia78.
    Ja vågar inte chansa! Så ingen orgasm här! :/ får långa tills i vår!

Till alla. Börjar bli nervös inför allt framöver.. Tänk om samma händer igen och usch!
    De får bara inte hända! :(
    Blir less! :/

• Kaffemajja

Vad skönt Lindaothomas att du har fått tid för cerklage!!! Själv har jag snart gått 32 hela veckor. Känns helt underbart! Om ca 5 v är det dags för cerklageklipp. Ska till farbror doktorn nästa vecka, ska kolla om vi kan boka in tid för klipp då.....känns skönt att närma sig målet! Ha en bra dag! Kram kaffemajja

• SofieBerglund

För mig går det framåt. Min tapp har varit oförändrade men är fortfarande sängliggandes. Lilleman växer enligt kurvan vilket är jätteskönt! :) Imorgon går jag in i v 32 (31+0), börjar inse att det inte är sååå långt för klipp. Känns så o erkligt!

Hur går det för dig kaffemaja? Har du fått tid för klipp än? Vilken vecka är du i nu?

• Kaffemajja

Vad skönt att du kommit så här långt Sofie!!! Har du kommit så här långt så kommer det ju gå vägen! Själv är jag snart 34 hela veckor. Kan knappt tro att det är sant.....har klipptid om ca 3 veckor. Efter det räknas jag som "normalgravid". Känns mer och mer som jag kommer gå tiden ut men man vet ju aldrig. Kan ju vara tvåbarns mamma i morgon om kroppen bestämmer sig för det. Skulle ju vara skönt om bandet är borta när det sätter igång! Lycka till nu och hoppas att vi kan knipa många veckor till. Trevlig lördagkväll!

• lindaothomas

Va roligt att de går bra för er!

Själv e ja jätte rädd inför allt kommande.
    Cerklaget som ja får på onsdag..
    Dessutom tänk om de startar iaf... Och ja föder för tidigt sen :( usch blir så rädd!
    Men nu e jag iaf sjukskriven. Känns bra de.
    Så nu ska ja vila. Men så svårt att avgöra hur mycket jag ska vila.

Ligger ni alltid på rygg med kuddar under rumpan?
    Kram Linda

• lindaothomas

Börjar bli lite nervös inför cerklage operation.
    Har inte fått nån info om hur operation går till..

Kan inte nån som vet förklara lite?
    Vet bara att ja blir sövd.
    Har man ont efteråt?

Tack i förhand! Kram

• slapparen

Hejsan!

Jag fick ett akut cerklage satt förra året. Vet inte hur lång tid operationen tog men det var lite meckigt för dem att få fast bandet på rätt plats då min tapp endast var 16 mm...

Efter uppvaket fick jag ligga en natt på förlossningen med ett särskilt dropp i 24 timmar, minns ej vad det hette men det var något för att förhindra värkarbete. Sen kom jag upp på vanlig gynavdelning ett par timmar. Där lyssnade man på bebisens hjärtljud då och då samt att det gjordes en undersökning på mig för att se att cerklaget såg ut att sitta bra. Fick med mig Bricanyltabletter att ta vid ev. sammandragningar. Åkte sen sjuktaxi hem och la mig på soffan... Låg i fyra månader.

Hade inte ONT av cerklaget efter operation men det sved lite då och då (inte konstigt alls).

Lycka till!

• lindaothomas

Okej. Tack.
    Känner mig orolig och nervös inför cerklaget. Men ja hoppas allt kommer gå bra!

Svara gärna flera om ni hinner..