• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Kaffemajja

Jag fick mitt andra barn i v25....kom in i v23 med buktande hinna o öppen två cm. Mitt första barn kom bf+2 så de vet inte riktigt vad som hände.

• Kaffemajja

Nej, han dog efter två veckor. Har varit livrädd för att prova igen men vi vill så gärna få ett till. Så nu känns som sista chansen. Orkar inte en gång till......men den här gången ska det ju gå bra för oss!! Kram

• SofieBerglund

Hallå!
    Hoppas att det är bra med er alla. Vi har nu kommit in i v 28, helt overkligt! Nu kan man inte skjuta på verkligheten längre, vi måste nog börja snart här hemma för en till familjenedlem :)

Har ett par frågor till er som är längre gångna än mig eller ni som redan har fött.

Ni som var helt sängliggandes, hur klarade era kroppar det? Jag har så förbannat ont i ryggen, så svårt och vända mig och byta ställning. Omedvetet blir det att jag vänder mig med fötterna i madressen som resulterar i att min foglosdning i blygdbenet gör förbannat ont det också. Försöker tänka på det men ryggen strejkar. En ond cirkel. Har ni något tips förutom värmekudde, vanliga kuddar, sambo som försiktigt masserar och övningar från sjukgymnasten? Ska fråga på specmvc imorgon också...

Jag undrar också när ni fick börja röra er igen? Vill så gärna gå på föräldrautbildning, gick ni? Min bm är på semester, tänkte ringa till någon annan där och kolla läget. Men jag är nyfiken på om ni gick eller om ni aldrig hann med det? Har precis slagit mig att vi snart kan bli föräldrar, mycket som ska hinnas med på kort tid.

Nu blev det ett långt inlägg här ;P

• maadz

Får man verkligen inte få en orgasm under hela graviditeten med cerklage? Nån som vet?

• lindaothomas

Maadz..
    Ja fick den restriktionen att man inte får ha ens nån orgasm när man har cerklaget..
    Ja ska förhoppningsvis få mitt cerklage om några veckor och innan får inte ha sex eller nått nu heller pga blödningar tidigt i graviditeten.. :( känns asa långt och tufft!
    Kommer självklart vara värt de och så men
    Känns tungt just nu..

• SofieBerglund

Vad jag har förstått så kan man få sammandragningar vid orgasm och därför ska det undvikas. Drygt, men bara och stå ut.

• lindaothomas

Imorgon ska ja på info inför cerklaget. Ska bli så spännande. Roligt o hoppas de känns bra. Hoppas även få en tid men de kanske inte ger ut de såhär tidigt..är i v 10+3

När fick ni cerklaget?
    Kram kram

• SofieBerglund

Hur gick det linda? Fått något datum än?

Mitt första cerclages sattes i v 14, som inte satte sig. Gjorde ett nytt i v 22 som sitter på plats och jag är i v 29 nu :)