• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SofieBerglund

Usch vad jobbigt du verkar ha det lindaochtomas! Man orkar inte med att det ska hända konstiga saker i den här situationen! Min moderkaka ligger bra, så tack och lov för det. Kan tyvärr inte ge råd ang det.
    Försök och ta det lugnt, både för dig och bebisens skull. Lättare sagt än gjort, I know! Jag har varit ett vrak jag med, men man försöker.

Jag är nu i v 32+3 nu, känns så overkligt att ha kommit så här långt! Var på undersökning igår igen och min tapp är nästintill oförändrad och lillkillen växer efter kurvan. Han får alltid beröm för det :) Så läkarna är inte oroade längre, de sa att även om han föds idag kommer han att klara det bra. Och inget är ju på gång. Igår fick jag även börja röra på mig igen, jippie!! Äntligen får man känna av att det går bra. Känns bara så knasigt att man alltid tänkt att han ska stanna i magen, men snart ska han ju ut. Känns som vi alltid ska vara gravida! Men snart har vi vår älskling här :)

• lindaothomas

Sofieberglund

Va roligt att du följer kurvan och att allt går bra! Glad för din skull!! :)

Usch ja. Man undrar va vi/jag gjort för ont i livet lixom :( för att allt detta ska hända...
    Snälla låt de bara gå bra nu!!!

• lindaothomas

Kaffemajja och ni andra..

På tisdag ska ja på första kollen efter cerklaget..

Va gör man på mötet?
    Är de bara mäta tappen?
    Eller gör man både vul och ul?

Kram Linda

• lindaothomas

Först ul när ni kom in alltså?
    Sen vul? Inget mera som görs på de täta kontrollerna?

Ska gå med 2 v mellanrum.
    V 15+2 idag

• giggle

Jag gjorde bara VUL i början. Först varje vecka tills tappen vuxit på sig ordentligt och inte minskade, då körde vi varannan vecka och sen efter vecka 28 typ så blev det var 3e vecka.

• lindaothomas

Giggle.
    Aha ok. Då får vi se va ja får.
    Kommer de bruna flytningar hela tiden för er? Eller hur ser de ut?
    De fortsätter komma så ja måste ha en mindre binda. :/ inget färsk blod mera iaf. Peppar peppar!

Har mycket frågor inför tisdag och läkarbesöket. Hoppas verkligen allt ser bra ut.
    Bara 1.5-2 v kvar tills allt startade sist i graviditeten... :((( känns tungt att komma nära de veckorna.. :(

• Kaffemajja

Hej! Jag har gjort vul med två veckors mellanrum fram till v. 32, efter det har de bara kollat när jag själv har sökt. Vissa gånger har de även försökt se cerklaget men det har varit svårt då tappen varit väldigt högt upp. Kommer ihåg hur jobbigt det är när man ska passera veckorna som det började krångla förra gången. Jag vågade knappt röra mig! Lycka till i morgon! Kramar