• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Soullight

Jo jag fick en massa sammandragningar och små värkar typ direkt efter men inga som blev regelbundna för fem öre. Var öppen 4 cm och fosterhinnan buktade. Ingen bebis i sikte ännu ;(

• SofieBerglund

Var på ul idag och jäklar vad bra det gick! :) Min tapp har kommit upp till 2,5 cm, är helt i chock! Cerclaget sitter fortfarande på och jag är inte på väg o öppna mig. Lilleman väger nu nästan 800 g och följer kurvan. Är helt mållös. Och idag får jag komma hem :)
    Nu har hoppet ökat rejält, nu börjar jag faktiskt tro på det här :)

• giggle

HÄRLIGT Sofie!! Jag sa ju det! Innan du vet ordet av är din tapp uppe i 4 cm. Fortsätt bara med extremvilan ;)

• SofieBerglund

Tack Giggle! Extremvilan funkar extremt bra, så den fortsätter jag med :)
    Går det bra hemma med det nya härliga livet?

• ebolms

Giggle
    Vi har vart hemma sen i söndags förmiddag. Allt funkade bra innan vi åkte hem men väl här hemma så fick vi problem med amningen. Krånglade så mkt så vi åkte tillbaka till Hotell BB en natt för Livia hade knappt ätit något. Vi var tillbaka på en extrakontroll också för hon hade gått ner lite mkt i vikt, inte över gränsen men det var nära. Värmen är jobbig för som små, stackarna! Men nu går amningen bättre och bättre iaf, känns skönt! 

Sofie
    Vad skönt att tappen växer! Heja er!! 

• giggle

Ebolms: Vad vägde Livia? Sigge vägde 3835 gram och gick sedan ner till 3440 och sedan i tisdags hade han ökat till 3480. Imorgon ska vi på återbesök och jag räknar nästan med att han ska ha gått upp mer eftersom den riktiga mjölken runnit till och han äter på ett annat sätt. Jag märker verkligen att han har blivit piggare också. Min mjölk rann till sent eftersom det blev akut kejsarsnitt och då hänger kroppen tydligen inte med riktigt.

Soullight: Det låter ju verkligen som att det bara är en fråga om minuter innan du kommer igång!

Linda: Hur går det för dig med graviditeten? Mår du bra? Hur snabbt kommer du att få en planering för cerklage nu?

• lindaothomas

Giggle.
    Så mysigt med din lilla Sigge i famnen äntligen :) skönt att de går åt rätt håll! Stort grattis igen! ;)

Jag har ringt till kk och de tycker ja ringde på tok för tidigt fast ja skulle ringa direkt då ja plussade. (Läkaren sa de)
    Läkaren som lovat mig all hjälp går inte att få tag på! Ja blir tokig! Man blir så less på allt!
    Den 29 juli ska ja på vul.
    Är ni i v 7. Tiden går såååå sakta.. Sen kommer de lite bruna flytningar fortfarande när ja torkar mig och lite i trosorna. As jobbigt! Men hoppas de inte blir mera!
    Vet inget mer faktiskt!
    Känner mig rädd inför allt!
    Önskar min privata bästa läkare kunde göra allt! Tyvärr kan hon ju inte det för de har inte nått op rum och sånt.
    Vi känner oss rädda och helt utan stöd från sjukvården! :(
    Mår bra annars har börjat må illa och känner mig as trött och svag. Men de hör ju till!

Ni är så rara som bryr er!
    Trevlig helg!

• Soullight

Inatt kl 01.49 tittade äntligen vår lille pojk ut :) allt gick snabbt o smidigt och alla mår kanon. Var 50 cm lång o vägde 3356 g :)

• giggle

Grattis soullight!!! Hoppas ni får ett mysigt första dygn med er lilla pojke! :)