• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • lindaothomas

Kaffemajja.
    Detta är de värsta ja varit med om..
    Finns de nått att göra om de skulle dra igång? Har 100 frågor... :(
    Förstår inte hur ja ska orka.. :(

Skönt att du kommit så långt.. Fattar inte hur ja ska få tiden att gå..
    Är noojig och rädd för minsta känsla o nedre magen :((((

• lindaothomas

Kaffemajja..
    Precis efter operation kom de lite blod och bruna flytningar sen har de övergått till mera vanliga flytningar.
    Lite beige färg typ.
    Men nu idag kom de brunt igen??
    Ska ja ringa in då????

• Kaffemajja

Jag fick också så efter ett par dagar men det kom färskt blod. Ring in så får de avgöra om du ska komma på koll...bättre att ringa än att vara orolig!!! Styrkekramar

• lindaothomas

Men de har gått en vecka imorn...
    Ja avvaktar tills imorn och ringer då om de fortsätter...
    Va du med såhär noojig??
    Fattar inte hur detta ska gå?

• giggle

Till mig sa de att bruna flytningar är inget att oroa sig för. Det är bara rester. Det du ska ha koll på är nya färska blödningar med mycket blod (alltså inte bara pyttelite på pappret när man torkar sig).

Sen ska du ha lite koll på din temp, får du feber kan det vara ett tecken på infektion (vilket är den största risken) och då bör det kollas upp. Har du ingen feber kan du känna dig ganska trygg i att det är som det ska.

Ihållande smärta och/eller regelbundna sammandragningar ska du oxå reagera på. Men stick och småhugg i livmodertappen hade jag hela tiden efter cerclaget men det kom och gick snabbt.

• lindaothomas

Åh usch!! De e så svårt att hålla koll på ju. Asa svårt att komma ihåg hur allt kändes..
    Usch å fy. Är då nervös hela tiden!!

Ringde nyss in och kollade va de tyckte och då säger idioterna har ingen ringt till dig? Ser ut att vara några bakterier i urinen.....
    De lovade mig att hålla koll på detta..

Läkaren skulle återkomma snart! Ja blir tokig!!
    Tack giggle att du svarar på mina frågor. Är så himla rädd att ja inte ska få nått biologiskt barn.. Detta är sista gången vi försöker om det inte går vägen :(
    Vi orkar inte mera. Därför är ja lovad full koll! Ja e så rädd! :((

Tack att ni stöttar mig..

• lindaothomas

Nu såg de urinvägsinfektion...
    Fick pencilin direkt utskrivet.
    Men hur tusan funkar idioterna på sjukhuset??? Fattar inte. De lovar mig all hjälp och stöd men ja får inget....
    Inget stöd ingen hjälp... :(

Blir så ledsen!
    När ja träffar läkaren nästa gång ska ja fråga ut dom och kräva mera hjälp!!

• slapparen

Lindaothomas: Det låter som att du skulle behöva få komma till någon och prata om din oro. Det tar ju såklart inte bort din oro men du kan få "verktyg" för att hantera allt du känner och för stunden känns det himla skönt att få prata med någon professionell och den stunden gör att man orkar lite till. I know... Jag var mer eller mindre ett vrak de fyra månader jag låg ner förra året. Kunde inte läsa en bok (hade inget fokus alls) och lyckades bara se två filmer! Övrig tid låg jag bara och glodde och sov... låååånga veckor. Ständigt dåligt samvete för de andra två barnen jag inte räckte till åt. :(

Önskar dig ett stort lycka till och håll ut!

• lindaothomas

Slapparen..
    Tack.. Känner med att ja vill prata med nån.. Men de ja ska prata med är 4 mil bort och ja ska helst ligga i sängen.. Detta är så sjukt :((
    Tack för din omtanke!

• lindaothomas

De kom massa färskt blod igår kväll både i toan och bindan..
    Ringde in i förskräckelse och fick komma direkt..
    Fick vänta i 2 timmar där inne men som tur va såg allt bra ut!
    Tur de! De sa att min moderkaka låg neråt vilket gjorde att man tydligen lättare blöder. :( och fortsätter den ligga där kan man inte förlösa normalt utan då blir de planerat snitt. Förhoppningsvis flyttar den på sig när livmodern väger!
    Har ni haft så?
    Kram