• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • lindaothomas

Sofieberglund.
    Va långt ni kommit på eran resa mot bebis nu! Skönt :) närmar sig slutet!!

Jag äter redan trombyl vilket är blodförtunnande. Så hoppas de räcker.
    Hoppas ja slipper ligga ner hela tiden men vi får ta en dag i taget!
    Bara allt går bra!
    Hoppas verkligen de nu!

Snälla ni är som stöttar oss!

• Kaffemajja

De har sagt att jag ska använda sunt förnuft . Inte storhandla, bära o lyfta tungt inte ta långpromenader,inte träna o.s.v. Jag vilade mycket mer än vad de sa att jag skulle. Men de har även pratat om hur mycket skada det gör på kroppen att vara liggandes hela tiden. Vilar fortfarande mycket men nu lagar jag mat, handlar, hämtar på dagis, dammsuger o.s.v. Tar fortfarande inga promenader, det får bli efter att cerklaget är borta. Du får prova dig fram vad som känns bra för dig. Mitt råd är att varjefall ta det extremt lugnt de första veckorna efter operationen så allt får sätta sisådär plats.

• lindaothomas

Kaffemajja!
    Tack! Låter vettigt.
    Ska prata med dom imorn igen.
    Hör av mig när ja orkar!

Tack att ni står ut med mitt tjat :)

• lindaothomas

Kaffemajja.

Ja mår bra. Ligger på gynavdelningen nu..
    Har ont mellan benen men har en kateter så de tror de e därför.
    Svider och sticker. Hoppas de blir bättre snart. Lite halvjobbigt detta :/ känns som mensverk som aldrig ger med sig :(

De var danni och nån kvinna som
    Opererade. :)
    Kram

• Kaffemajja

Vad skönt att allt har gått bra för dig! Danni satte mitt också och det har ju hållet bra! Vila på nu och passa på att fråga massor när du ändå är där! Hör av dig när du orkar. Massor av styrkekramar!

• lindaothomas

De sa även att de va tur att de satte cerklaget nu...
    Va redan öppen 1 finger minst. :(
    Hoppas bara de går vägen nu..
    Blir så skraj och rädd :(

• lindaothomas

Igår hade ja väldigt ont. Men idag känns de bättre. De har kommit lite blod men inte så mycket. Tur de!
    Mera igår!
    Tyckte de va läskigt med kateter med.
    Men så e de..
    Skönt att dem är borta!
    Gu va ja kommer vara tvungen att ligga hemma sen. Bara vila typ...
    Hoppas bara tiden går fort..
    Kram kram

• Kaffemajja

För mig har tiden gått ganska så fort. Visst har det varit dagar när jag bara har velat salta mitt hår men de dagarna går nog att räkna på en hand. Hitta något som du gillar. Läsa böcker, titta på serier eller liknande. Själv har jag nog läst ca 50 böcker vid det här laget!! Försök vila nu!