• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SofieBerglund

Liggdelen är mörkblå och sittdelen är svart, så lite olika blev det. Vi vill ha neutrala färger ifall det blir en flicka nästa gång. Funderar ni på någon speciell färg/färger?
    Det är en pojke vi väntar. :) Christian är det enda namn vi har, så vi hoppas verkligen att han passar till det. Ska ni kolla kön? Vad har ni på namnlistan?

• lindaothomas

Hm. Svårt. De blir nog svart utvändigt tror ja... Sen kanske nån ljusare grå eller liknande invändigt. Vet faktiskt inte ens va som finns :) inte kollar nått alls!

Christian är fint! :)
    Vi vet inte om vi ska kolla. Har inte bestämt oss ännu. Så vi funderar och ser va vi kommer fram till. Om vi kommer så långt som till nästa ultraljud så kanske vi ber dom kolla om de ser könet.. Men vi vet inte. :) vi har ju svårt att våga tro innan.. :/

Vi har alltid velat Alice och oliver..
    Och eftersom de va en liten tjej som vi fick då i v 18 så är vi nu tveksamma om vi vill Alice. Så vi får se. Funderat lite på Leah.
    Men inget alls bestämt.
    Vi får kolla vidare sen när vi gått över de värsta veckorna här nu..

Fick eran bebis som gick bort nått namn?

• SofieBerglund

Jo, vår dotter fick namnet Cornelia. Vi kände att hon var en Cornelia och det skulle inte alls funka om vi skulle få en dotter i framtiden. Namnet är så förknippat med henne. Så jag förstår precis vad du menar med namnet. Det är tur att man har några månader på sig att smaka på namnen. Vem vet vad det blir i slutändan? :)

• lindaothomas

Precis.. De kanske kommer ut en annan bebis som absolut inte ser ut som Christian som du sa..
    Man vet aldrig :) spännande!!

• SofieBerglund

Hej!
    Hur går det här inne?

Jag var till spec.mvc idag och det ser fortfarande stabilt ut. Min tapp är nu på 17 mm så visst har det krympt, men jag är ändå i v 34+2 idag vilket är jättebra! Om 2 veckor ska cerclaget bort, alltså den 8 oktober. Känns så overkligt att det börjar närma sig, snart är vi äntligen föräldrar! Vi är inte oroliga får vår sons skull längre, vi försöker bara få in i skallen att snart är han ute hos oss :) Åh, vad vi längtar!!

• lindaothomas

Hur mycket ligger du ner nu när du gått så långt Sofie? Skönt att ha en tid till cerklage klippet ;) gör de klippet på förlossningen eller på mödra?

Ja mår okej.
    I helgen som kommer är vi lika långt som då allt drog igång i förra graviditeten.. Känns jättetufft. Drömmer mardrömmar hela nätterna om att bebis helt plötsligt kommit ut i trosorna och lika så att ja har ont i magen och så.. Usch usch! Känns inget kul alls... Riktigt tungt! :/
    Ska på min andra koll på måndag. Hoppas allt ser bra ut då med..

Längtar till ultraljudet den 9/10 med :)
    Känns som en milstolpe vi aldrig nådde sist!

Kram!

• lindaothomas

Just idag kom våran lilla dotter ut i förra graviditeten.. :( känns tungt!

Känner inget mer än lite hugg nångång och nån stickning nångång men inget ihållande som tur är!

På tisdag ska vi på kontroll igen.
    Hur mår ni andra?
    Kram linda

• Kaffemajja

Hej! Här är allt bra. Cerklaget är borta och slemproppen har släppt så nu går vi bara o väntar!!!! Känner att min kondition är i botten efter den här sommaren så nu ska jag ta en promenad varje dag och njuta av att vi snart får hem ett barn till. Ha det gott o sköt om er!

• lindaothomas

Kaffemajja..
    Skönt att cerklaget är borta.
    Jobbigt med så dålig kondis.. :/ men de e ju rätt självklart tyvärr när man bara ligger i princip.. :/
    Min e väl med i botten snart.. :/ men värt de. Är lite rädd att man knappt ska orka förlossningen om man har så dålig kondis..

Hur känns de nu?
    Känner du nått? Är du i v 36 nu?

• Kaffemajja

På tisdag är jag 38+0. Känner inte mycket alls....lite förvärkar men inte som gör ont. Kommer säkert gå över tiden......vill så gärna att den kommer nu!!!