• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SofieBerglund

Fick svar på en gång om hur du känner dig. Det jag syftade på om hur det känns psykiskt, lättnad, oro eller kanske ingen skillnad. Skönt att det känns bra iaf :)
    Jobbigt med uvi, hoppas att du snart får ordning på det!

Idag är jag i v 33+2, helt ofattbart! :)

• lindaothomas

Sofieberglund.
    De känns lättnad just nu. Så de är Jätteskönt! Känns som nått tungt släppt från mina axlar lixom ;) Men om typ 1.5 v kommer nog oron tillbaka då allt drog igång med våran lilla tjej.. :( men hoppas kunna stänga ute de tankarna ett tag till..

Åh va härligt att du kommit så långt.
    När har du BF?
    Har du med förlorat barn innan?
    Har dålig koll på alla här inne. Blandar ihop alla :/
    Detta är vår 5 graviditet men förhoppningsvis vår första bebis som vill stanna kvar!

Stor kram!

• SofieBerglund

Kommer ihåg den jobbiga känslan när den läskiga dagen kom, men det har vi ju lyckats passera. Vilken vecka förlorade ni er dotter?

Vi förlorade vår dotter förra året i v 19+0 helt oväntat. Vi har även svårt att bli gravida och stod i kö för IVF då jag plötsligt blev gravid. Så vi har haft en lång resa och jag var helt knäckt och trodde aldrig att jag skulle bli gravid så här snabbt. Efter 3,5 års kämpande så är han här snart, man ska inte ge upp! ;)

• lindaothomas

Våran dotter kom i v 18.. :( våran kom oxå oväntat. Eller ja hade ont i magen i några dagar sen sökte ja då de kom lite blod och då va jag 4 cm öppen och hinnan hängde ut 7 cm i slidan :(( men dottern levde.. Tungt!

Tungt att de närmar sig känner ja.. :(

Usch va jobbigt att ni har svårt att bli gravida :( tur ni får erat efterlängtade barn snart!...
    När är BF?

• SofieBerglund

Håller med om att det var exremt tungt och förlora sitt barn, speciellt när hon levde och mådde bra. Vi har bf 2 november, ni då?

• lindaothomas

Precis. Håller med.
    Vidrigt just de att hon levde och inget fel utan att de e fel på våra kroppar :((

Mysigt med november barn!
    Beställt vagn och sånt än?
    BF 6/3 :) dagen innan min 28 års dag ;)

• SofieBerglund

Jo, vi har beställt en Emmaljunga supernitro. Vi vågade beställa när vi var i v 28, så jag hoppas att den kommer snart. Nu börjar vi inse hur mycket vi har att göra, vi har gjort en del i helgen som var nu. Men det är sååå mysigt :)
    Jag tror att han kommer den 17 oktober och sambon tror den 22 oktober, men vem vet jag kanske klarar till november? :)

• lindaothomas

Haha ;) säkert!
    Men när får du klippdatum då?

Hur lång leveranstid är de på ny vagn?
    Vi funderar med på samma.
    Är de med svängbara hjul fram? Som går att låsa?

• SofieBerglund

Jag ska till specmvc nästa tisdag och då bestäms ett datum som kommer vara två veckor senare. Börjar verkligen närma sig!

Det är den Emmaljunga vi har beställt :) vi har väntat nu i 5-6 veckor och det vi väntar på är sittdelen och skötväskan och det ska komma i v 41. Så det tar ju lite tid, men det viktigaste har kommit iaf. Vi beställde på babyproffsen. När vi har varit där för att köpa annat så har vi provkört vagnen igen och vi är lika nöjda nu som då.