• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • waris

LINDAOCHTOMAS, förstår dig till fullo, man ruttnar bort!! Men man får peppa sig o tänka att det är värt det, vilket det såklart är.

Idag va jag på läkarbesöket. Fick se en livlig liten "skutt", studsade runt o levde rövare så läkaren fick svårt o mäta ????

Tappen ska vara 4-5cm i min vecka, 10+5 mätte hon det till. Den va 2cm... Men helt sluten. Blir cerklage i v 12 sa hon. Antagligen nästa vecka redan. Lyfta va tydligen inga större problem, däremot sex va ett big no no, igen...:P nu blir man ju nojjig för o inte komma ända fram tills cerklaget. Denna oro, alla stadier av oro. Påfrestande minst sagt! Skönt man har några som förstår en <3 kram

• lindaothomas

WARIS.
    Usch förstår dig. Är din tapp normalt lång asså typ 4 cm annars?

Min tapp va ju vid cerklage insättningen öppen nästan 2 finger. men sen va den så lång den ska vara. Va 4 cm.
    Lustigt att de är så olika.. :/ hoppas verkligen inte din tapp blir kortare nu.

Va mysigt att ni såg er bebis snurra runt :)
    De e ju så underbart!

Blir operation om 2 v alltså?
    Kram kram

• waris

Har ingen aning om hur lång tapp jag har i vanliga fall, vet att den vi nåt tillfälle när jag väntade dottern va 3.5. Har ju koniserats 2ggr så antar den e skapligt kort. Vet ej om det blir nästa vecka redan. Jag hoppas ju det. Får nog kallelse under veckan. Va du redan öppen 2cm?? Usch va obehagligt. Hur mår du nu? Hur får du dagarna att gå? Kram

• lindaothomas

WARIS.
    Nästan 2 cm öppen innan. :(
    Men de drog åt de med cerklaget så de e ju skönt. Nu har ja ju öppnat mig övanför cerklaget. Så hoppas de inte behöver klippa det snart bara..

Hoppas hoppas operation blir nu snarast!
    Håller tummarna!!
    Ja mår okej. Hemskt sega o långa dagar.. Har ingen lust att göra nått så de e jätte jobbigt.. Å finns inte mycket att göra när ja måste ligga så stilla :(
    Koll av tappen på måndag, längtar!

Mår du bra annars?

• SaraDK

Lindaothomas:
    Här känns det ganska ok! Mensen har precis kommit igång, så nu är det bara att på det igen... Hoppas på att snart vara tillbaka här som cerklage-aktuell! Förstår att det är fruktansvärt segt och enformigt när du blivit så begränsad. Håller tummarna för att allt ser lugnt ut framöver, så att du kan å lite friare tyglar.

Waris:
    Vad skönt att allt ser bra ut och spännande att det snart är cerklage-dags!  

• lindaothomas

Sara dk.
    Hoppas verkligen de tar sig snabbt för er! Så ni är tillbaka på spåret igen!
    Håller tummarna!

• waris

Cerklagedags på fredag! Är nervös...:/ kommer kanske bli kvar över natten, har inget minne av att de sa nåt om det förra ggn? Min goa mamma kommer iaf ta dottern redan torsdag kväll så jag o sambon kan ta det lugnt på fredag morgon o förhoppningsvis ha en lugn hemmakväll efter op. Hur mår ni andra? :)

O detta med julklappar... Jag ska nog ta det mesta via nätet. Mest för jag bara blir på dåligt humör av all hysteri i butiker, säkert än mer nu med hormoner som bubblar! nu blir det säsongsavslutning av The walking dead B-) Kram på er!

• SaraDK

Waris: Vad spännande att det snart blir av! När jag fick cerklage, så fick jag stanna över natten...
    Föredrar också att köpa julklapparna över nätet, pallar inte med stressen ute i affärerna.
    Kollar du på säsong 4? Tittar också på Walking dead, men köper dem på dvd efterhand som de kommer ut.

• waris

SaraDK, ev så va det så pass lugnt efter förra ggn att jag fick åka hem, men har glömt... Får ta det lite som det kommer

Mm, säsong fyra,(tror jag det va?) grym serie!! I februari kommer det igen... Huuur ska man klara sig? Jag har ju plöjt varenda zombiefilm sista månaderna :P finns nog ingen mer att se :'(

• lindaothomas

WARIS.
    Skönt att de äntligen är cerklage dags!
    De e nära nu!
    Ja låg kvar över natten. Fick brikanyl dropp hela dagen och natten hade jätteont.. Mensverk o sammandragningar.. Men de släppte efter sen på förmiddagen dagen efter och då åkte vi hem o vilade!

Ja har köpt allt på nätet.. Alla julklappar. Har sagt att de som vill ha får önska sig så för annars blir de inget :) hehe
    Smidigt!!