• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • violatricolor
    lindaothomas skrev 2013-11-15 21:29:21 följande:
    Novia.

Gjorde nog det när ja hoppade in i tråden för typ 6 mån sen. Men kan ju kolla lite igen.

Hoppas verkligen att de ser bra ut på nästa koll på måndag. Blir så orolig. :(

De får bara inte gå fel nu igen.....

Vill bara hoppa in och säga att jag håller tummarna!
  • lindaothomas

Tack snälla!
    Har slutat blöda vilket är väldigt skönt.
    Hoppas bara att bebis vill vara kvar några veckor till minst... Helst några månader!

• Novia

Skönt att du slutat blöda iaf, hur lång var tappen nu och såg cerklaget ut att sitta? Du ska veta att jag tänker på dig många gånger om dagen.

• lindaothomas

Novia.
    Läkaren sa inte hur lång tappen va. Han sa att cerklaget sitter fint och att ja öppnat mig ovanför cerklaget.
    Så vet faktiskt inte hur lång tappen är nu.
    Ska fråga på måndag på kollen.
    Mår du bra?

Tack för din omtanke :)

• violatricolor
    lindaothomas skrev 2013-11-15 22:31:24 följande:
    Tack snälla!

Har slutat blöda vilket är väldigt skönt.

Hoppas bara att bebis vill vara kvar några veckor till minst... Helst några månader!

Skönt att du slutat blöda! Måste vara hemskt oroligt! Hoppas det fortsätter åt rätt håll!
  • lindaothomas

Violatricolor

Jätteskönt att ja slutat blöda. Bara hoppas de fortsätter såhär nu.
    Sen se va läkaren säger på måndag.
    Hoppas på att ja kan åka hem och ligga blixt stilla hemma. Vore skönt!
    Men allt för bebis!! :)

• lindaothomas

WARIS..
    Tack... Önskar bara man visste mera och kunde göra nått mera än att bara ligga stilla utan att veta om de ger nått resultat...
    Segt! Så e de...
    Bara hoppas att de är lite bättre på måndag.

• Novia

Lindaoch thomas, här är det förkylningstider. Snorar och hostar så jag får sammandragningar, jag hatar verkligen sammandragningar, jag tycker det är lite läskigt. Jag håller tummarna för dig att allt ser bättre ut på måndag.

• lindaothomas

Precis kommit innanför dörren och lagt mig tillrätta i MIN SKÖNA säng!! Hemma!!
    Undersökningen visade på samma resultat som i fredags. Inte värre.
    Så extrem vila har gett resultat säger läkaren! Bara att fortsätta enbart ligga och vila i sängen och gå på toa. Inget annat!

Våran ända önskan är att våran lilla tjej väntar tills efter nyår. Vore skönt!
    De är ändå tidigt isf!
    Bara hålla tummarna och hoppas!

Tack att ni finns här i stöttar!
    Hur mår ni?