• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • TikTok
    Schäfer skrev 2010-09-21 12:53:55 följande:
    Jo, på torsdag! Ska på narkoskonsultation imorgon och inskrivning... *nervös*
    Det kommer gå jättefint imorgon! Ska tänka på dig.
  • TikTok

Imorgon, jag e förvirrad. I övermorgon menar jag så klart. Man blir förvirrad på dagarna i sjukskrivningen

• Thalis
    Härligt!!
    Det kommer att gå hur bra som helst!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Dallis
    det kommer gå fint!
  • MagdaA

Så var Rutin UL avklarat. Kändes lite lyxigt när jag var där i måndags också, men nu var ju även Micke med. Det var 2 bm, en ny som höll på att lära sig, så hon gjorde det mesta, sen tog den orinarie över för en extra snabbkoll och för att vi skulle få med oss några bilder. Lillskrutt va inte speciellt sammarbetsvillig, bara sprattlade, ville inte alls ligga stilla

Frågade om dom berättade kön ifall dom kunde se, men då log hon bara å sa "vi brukar visa en bild så får ni titta själva", så hon zoomade in och pekade och förklarade och vi vet Hade tänkt hålla det hemligt men för er här kan jag avslöja att det är en lillebror i magen. Lite "besvikna" blev vi nog. Hade hoppats på en flicka, samtidigt som det känns bra att få veta nu och kunna förbereda sig ett tag. Sen OM dom råkade visa fel och det kommer ut en lillasyster så är det ju helt klart en bonus. Självklart är vi glada för en pojke till, och nu har vi ju chansen på en 4:a Hade det varit en flicka nu hade det nog inte blivit fler...

Nu blev det dock problem med namn! Har flera fina flicknamn som vi gillar, men pojknamn tycker vi är mycke svårare, vi har ju redan valt det finast en gång.

Skriv inget nån annanstans ang könet är ni snälla!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Grazila
    MagdaA skrev 2010-09-22 12:33:57 följande:
    Så var Rutin UL avklarat. Kändes lite lyxigt när jag var där i måndags också, men nu var ju även Micke med. Det var 2 bm, en ny som höll på att lära sig, så hon gjorde det mesta, sen tog den orinarie över för en extra snabbkoll och för att vi skulle få med oss några bilder. Lillskrutt va inte speciellt sammarbetsvillig, bara sprattlade, ville inte alls ligga stilla

Frågade om dom berättade kön ifall dom kunde se, men då log hon bara å sa "vi brukar visa en bild så får ni titta själva", så hon zoomade in och pekade och förklarade och vi vet Hade tänkt hålla det hemligt men för er här kan jag avslöja att det är en lillebror i magen. Lite "besvikna" blev vi nog. Hade hoppats på en flicka, samtidigt som det känns bra att få veta nu och kunna förbereda sig ett tag. Sen OM dom råkade visa fel och det kommer ut en lillasyster så är det ju helt klart en bonus. Självklart är vi glada för en pojke till, och nu har vi ju chansen på en 4:a Hade det varit en flicka nu hade det nog inte blivit fler...

Nu blev det dock problem med namn! Har flera fina flicknamn som vi gillar, men pojknamn tycker vi är mycke svårare, vi har ju redan valt det finast en gång.

Skriv inget nån annanstans ang könet är ni snälla!
    Vad härligt Magda :) 
    Jag "mådde flicka" under graviditeten och tänkte lite att nej, tänk om jag blir besviken ifall det inte blir så. Ut kom en pojke, jag fick upptäcka det själv och hann längta mig knäpp efter honom de få minuter det dröjde tills blodet pulserat klart o de klippte navelsträngen. Kärlek direkt, jag tror få blir besvikna på riktigt, det är nog mest bara hjärnspöken och gravidhormoner!

Dallis: tackar som frågar! Allt är bara bra. Nu får gärna alla femtielva stygn försvinna och hemorrojdeländet med, så är lyckan total :) Kram på er alla tjejer!
  • Schäfer

Magda: grattis till lyckat RUL!!! En liten pojke Mysigt och som du säger, nu kan du förbereda dig och varför inte fler barn Du är ju ung och om du nu klarar dig utan cerklage (vilket vi hoppas) så ökar ju chanserna för Dig också

Narkoskonsultationen gick bra idag, jag vill ju inte ha ryggmärgsbedövning och det var inga problem. Jag får sova Skönt!
    Sedan inskrivning och jag ska vara tillbaka i morgon kl.8. Operationen hoppas jag blir innan lunch i morgon!
    Narkosläkaren var så snäll och tyckte absolut inte att en mamma skulle stressa, det var inte bra för barnet så jag skulle få lugnande redan när jag kommer in för att inte behöva ligga och stressa upp mig innan
    Läkaren (operatören) som ska sätta cerklaget hade inte så mycket att tillägga. Jag får dropp i ett dygn efter operationen för att motverka sammandragningar, sen vill de se att allt håller sig lugnt när dom tar bort droppet så tidigast lördag får jag åka hem...
    Nu hoppas jag bara att jag slipper komplikationer och att det går bra när dom sätter cerklaget - alltid oroande med missfall... Men det SKA gå bra! Nerverna utan på just nu bara...

• Schäfer

Grazila: hemorrojder Skrikandes fy så jobbigt... *kram*

• MagdaA
    Schäfer: absolut finns chansen till fler barn! å nu när vi vet att det blir en pojke till så finns det absolut planer på en 4:a om 4-5 år. INgen brdska här inte. Jag är då ca 30, å de ju inte ju gammalt, många får ju första barnet senare än så numera.

Skönt att det gick bra för dig idag! Låter som dom har god hand om dig! Många tummar och lycka till! KRAM!!!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Magda: absolut inte gammalt!!! Jag kommer fylla 38 år när lilla pyret i min mage föds - JAG däremot har inte tid att vänta
Svar på tråden Cerclage?