• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-09-19 00:43:30 följande:
    Thalis: va? men va läskigt. dom upptäckte alltså inte att en bit var kvar? dåligt.
    Nej,de upptäckte inte det och jag var liggrädd att min tapp hade blivit söndersliten under förlossningen.
    När jag tog ut biten så ringde jag kvinnokliniken och fick en akuttid för kontroll.
    Läkaren försökte med att det var omöjligt att det var en cerklagebit och försökte få mig att tro att det var något annat(som vad?, jag brukar inte stoppa in grejer i muffen som inte ska vara där).

Men hon blev tyst när jag tog upp en fryspåse med cerklagebiten ha ha ha ni skulle ha sett hennes sura min när hon var tvungen att erkänna att det var en bit av cerklaget,som var runt 10 cm lång.
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Thalis skrev 2010-09-19 11:04:26 följande:
    Nej,de upptäckte inte det och jag var liggrädd att min tapp hade blivit söndersliten under förlossningen.
    När jag tog ut biten så ringde jag kvinnokliniken och fick en akuttid för kontroll.
    Läkaren försökte med att det var omöjligt att det var en cerklagebit och försökte få mig att tro att det var något annat(som vad?, jag brukar inte stoppa in grejer i muffen som inte ska vara där).

Men hon blev tyst när jag tog upp en fryspåse med cerklagebiten ha ha ha ni skulle ha sett hennes sura min när hon var tvungen att erkänna att det var en bit av cerklaget,som var runt 10 cm lång.
    hahaha! är du säkert? att du inte stoppar in grjer där på skoj ibland Nä men allvarligt. Fattar ju att läkaren inte ville tro att dom missat nått, men riktigt dåligt att dom inte tog dig på allvar direkt! Men tappen såg bra ut iaf?
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • TikTok

Hahaha seriöst? Brukar inte du stoppa in gömmor i muffen haha. Herrgud. Dåligt av läkaren att inte ta det på allvar direkt bara för dom inte "kan" göra misstag.

• Thalis
    MagdaA skrev 2010-09-19 11:12:01 följande:
    hahaha! är du säkert? att du inte stoppar in grjer där på skoj ibland Nä men allvarligt. Fattar ju att läkaren inte ville tro att dom missat nått, men riktigt dåligt att dom inte tog dig på allvar direkt! Men tappen såg bra ut iaf?
    Alltså inte grejer som inte har en orsak att vara där .... som det som gör att det faktiskt blev ytterliggare ett barn
    Jag tror att det står i min journal att jag är en bråkmakare.... därför vill de läkare som inte känner mig ta mig på allvar.
    Tappen var dock ok
    TikTok skrev 2010-09-19 13:10:52 följande:
    Hahaha seriöst? Brukar inte du stoppa in gömmor i muffen haha. Herrgud. Dåligt av läkaren att inte ta det på allvar direkt bara för dom inte "kan" göra misstag.
    Hahahaha
    Nej,de kan inte göra misstag! Det är bara att med mig har de gjort en massa. Sist var det att jag hade HERPES som sedan visade sig vara ärren efter det förra cerklaget och några veckor senare så hade jag en ofostrigt graviditet som 5 dagar senare visade sig vara en normal graviditet.....
    Nä,men läkare gör aldrig fel.
    Snart mamma- igen!!
  • Dallis
    Thalis: Klart att läkare inte kan göra fel. De är ju inte mänskliga som vi andra Tungan ute
  • Thalis
    Dallis skrev 2010-09-20 00:07:00 följande:
    Thalis: Klart att läkare inte kan göra fel. De är ju inte mänskliga som vi andra Tungan ute

Så unga och så ironiska!!

Hahahaha

Snart mamma- igen!!
  • TikTok

Är det nån härinne som har liite svårigheter med att kissa? Känns som man ibland inte kan "släppa till" haha. Nej va fan, vilken beskrivning haha. Känns märkligt iaf.
    Sen ibland att det sticker till i tappen. Jag opererades för en 10 dagar sen så det är ju rätt nytt fortf dock.

• Thalis
    TikTok skrev 2010-09-20 09:49:36 följande:
    Är det nån härinne som har liite svårigheter med att kissa? Känns som man ibland inte kan "släppa till" haha. Nej va fan, vilken beskrivning haha. Känns märkligt iaf.
    Sen ibland att det sticker till i tappen. Jag opererades för en 10 dagar sen så det är ju rätt nytt fortf dock.
    Nja, jag har inte problem med kissandet men jag har märkt att strålen inte är rak som den var för utan den är ganska sned.
    Hahahahahaha
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?