MagdaA skrev 2010-09-20 13:41:03 följande:
Det blev en tur till sjukan idag. haft sammandragningar i natt, ömt över magen och bakåt ryggen. Blivit tillsagd att ringa så fort det är nått, och nu märktes det att läkaren skrivit in i min journal att jag ska få komma in när jag ringer. Nemas problemas. De va bara å komma. Fanns ingen läkartid men dom skulle meddela jourläkaren att jag skulle komma så fick han ta en kik och mäta cervix.
Hade tur. Jourläkaren idag var min ordinarie läkaren

Skönt att inte behöva berätta hela långa historien varje gång, han kan mig ju utan och innan

Bara å skutta upp i gynstolen så att säga

Allt såg fint ut. Cervix lika lång som sist och helt sluten. Han sa att jag är väldigt lättundersökt. På vissa ligger cervix lite knepigt, men min ligger visst väldigt bra till och är lätt att mäta.
Sen en kik på bäbis

Har tid för Rul på onsdag men det tänkte nog inte läkaren på så han tog en kik iaf. Kollade hjärtat ordentligt, navelsträngen, flödet, urinblåsan, mätta hit å dit å överallt. Allt såg fint ut. När han mätte urinblåsan försökte jag kika men lyckades inte se vad som gömmer sig där inne, han kollade inte där så länge. Ska fråga bm på onsdag om hon kan se. Sen fick jag även se en snabbis i 3D. De va läckert. Såg små söta händer som grejjade med navelsträngen framöver ansiktet. Snacka om att man får en annan bild.
Nästa cervixmätning på torsdag nästa vecka. Gick inte att få nån tid tidigare, han är så fullbokad.
Vad skönt att allt såg bra ut! Det gillar vi
Grazila: Vad kul att du tittade inom en sväng. Hur går det för dig?