• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Namaste72
    Kusin Knase skrev 2010-03-12 15:30:42 följande:
    OT: Nej, det går inte, de har inte fullständig grundvaccination så inget seriöst pensionat tar emot dem och vi har varken tid eller råd att göra om hela grundvaccinationen nu.  :-/
     Isch vad jobbigt. En av anledningarna till att vi valde Indien var den korta vistelsetiden, just för att vi har hund och katt. Vi har ingen som kan passa dem längre än max 7-10 dagar...
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • inga76

Kusin Knase - tja, vem vet... vår tjocka katt trivs visserligen rätt bra som ensam herre på täppan, men gott om plats har vi ju iaf... var bor ni?

• Marie IE B

Jag är så otroligt glad i dag för att vi haft en fantastisk dopdag. Dopet var vackert, prästen helt underbar och lilla Alice skötte sig exemplariskt :)
    Efteråt var det mingel, smörgåstårta och kaffe & tårta med nära och kära och Alice gick omkring och bara njöt av att vara festens mittpunkt.

• mammamys06
    Marie IE B skrev 2010-03-13 18:42:21 följande:
    Jag är så otroligt glad i dag för att vi haft en fantastisk dopdag. Dopet var vackert, prästen helt underbar och lilla Alice skötte sig exemplariskt :)Efteråt var det mingel, smörgåstårta och kaffe & tårta med nära och kära och Alice gick omkring och bara njöt av att vara festens mittpunkt.
    Härligt! Vi ska ha namnceremoni för vår Alice till sommaren, så härligt! Alla släkt och vänner är bjuda då...åh, längtar!
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • chatnoir

Härligt att läsa alla glada nyheter!

Jag är glad för att jag har börjat jobba deltid och det går så bra. För bara ett par månader sedan fick sonen panik om jag bara gick utanför dörren, men nu vinkar han och ler när jag går iväg. Jag ska jobba kvällar och det blir ett skönt avbrott för mig som har nattat varje kväll sedan vi kom hem från Kina (när mannen är hemma nattar vi tillsammans). Premiärkvällen gick bra, så jag känner ingen oro och sonen och maken får pappa-son tid när jag är borta. Känns toppen!

• mammamys06
    chatnoir skrev 2010-03-14 14:21:47 följande:
    Härligt att läsa alla glada nyheter! Jag är glad för att jag har börjat jobba deltid och det går så bra. För bara ett par månader sedan fick sonen panik om jag bara gick utanför dörren, men nu vinkar han och ler när jag går iväg. Jag ska jobba kvällar och det blir ett skönt avbrott för mig som har nattat varje kväll sedan vi kom hem från Kina (när mannen är hemma nattar vi tillsammans). Premiärkvällen gick bra, så jag känner ingen oro och sonen och maken får pappa-son tid när jag är borta. Känns toppen!
    Visst är det härligt! Här ligger problemet mer hos mig än hos barnen. Jag har jättesvårt att vara borta från barnen, den stora funkar att han är borta en natt från mig men det känns som att hjärtat ska ramla ut av längtan efter honom. Jag ska vara borta från Lillan i mitten av april och hon är bara 4 mån då och det känns fruktansvärt att vara borta från henne! Trots att jag vet att hon har det jättebra med sin pappa så känns det asjobbigt att åka ifrån men jag måste ju lära mig också. Det är vitkigt att få känna att man får lite avbrott Härligt att det går så bra för er!
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Ålen
    Marie IE B skrev 2010-03-13 18:42:21 följande:
    Jag är så otroligt glad i dag för att vi haft en fantastisk dopdag. Dopet var vackert, prästen helt underbar och lilla Alice skötte sig exemplariskt :)Efteråt var det mingel, smörgåstårta och kaffe & tårta med nära och kära och Alice gick omkring och bara njöt av att vara festens mittpunkt.
    Vad härligt det låter!

Idag är jag lite extra glad för att vi kommer få in våra papper till AC för granskning under denna veckan. Jag är också glad för att vi ska till alperna nästa vecka....bästa veckan på året!

Jag är generellt sätt glad hela tiden för att just jag kommer bli mamma till ett barn från Colombia
  • Nektarin71

Idag är jag glad för vi har fått jättemånga fina kort på vårt barn!{#lang_emotions_smile}

• Linnis

I dag är jag jätteglad för att våra papper äntligen skickats till Colombia. Nu känns det som att vi väntar barn "på riktigt" {#lang_emotions_smile}

• Mimab

Grattis alla som har en massa glädje! Själva har vi varit hemma i fem år den 15 mars, med vår dotter från Kina. Vart har alla åren tagit vägen? Satt och tittade på gamla filmer av henne från de senaste åren, hon har verkligen växt till sig till en stor tjej! Hon fyller 7 år i sommar. Väntar dessutom på syskon från Kina och hoppas att detta år är det år det ska hända. Ligger 34 dagar efter de som senast fick BB... Vackert väder är det ute också, kan inte bli bättre!

Svar på tråden Glada sidan 7