• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • MamaLily
    agata99 skrev 2010-03-24 19:45:34 följande:
    Äntligen har våra dokument gått i väg till Tjeckien! Det har varit en hel del strul med översättningar, felaktiga dokument och såna som fått beställas på nytt, så allt papperssamlande har tagit närmare fyra månader. Men nu!! Nu är de på väg och vi kan ta ännu ett steg i rätt riktning!
    Grattis till att vara klar med papperna, visst är det sköööööönt!!!!!!
  • Salacious Crumb

Jag är glad att vi nu är klara med föräldrautbildningen

• Namaste72

Grattis till alla som samlar papper, skickar papper och väntar på att få åka och hämta sina älsklingar! {#lang_emotions_flower}
    Det är så härligt att läsa att det går framåt för er alla, för det är lätt att glömma hur jobbigt det var när man själv var mitt uppe i det.

Själv är jag glad över att den vackraste, mysigaste, raraste och mest självklara lilla {#lang_emotions_heart} tös {#lang_emotions_heart}ligger och sover frukost i vårt sovrum i detta nu.
    Vilken lycka det är att få vara hennes mamma!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • agata99
    MamaLily skrev 2010-03-25 21:31:31 följande:
    Grattis till att vara klar med papperna, visst är det sköööööönt!!!!!!
    Ja, helt otroligt. Det har varit en jäkla resa, de här fyra månaderna. Utan att ha någon kunskap om andra länder än Tjeckien så utser jag dem härmed till det absoult krångligaste papperssamlarlandet i hela, vida världen. Det räcker inte med medgivande - samma utredaren ska dessutom skriva under ytterligare en blankett som intygar att medgivandet är korrekt.
    Och det är bara ett exempel av många konstiga dubbeluppgifter som ska samlas in, översättas och stämplas. Och givetvis betalas...

Pust!

Och som alla erfarenheter i adotionssvängen hittills har visat - när man väl är igenom det så känns det inte så farligt jobbigt.
  • Qermit

Idag är jag gladast av alla glada människor. Vi vet äntligen vilket land vårt barn kommer att komma ifrån. Har fått besked om att vi får börja med vår ansökan till Sydafrika. Trodde aldrig att jag skulle kunna bli såhär glad igen efter alla sorgliga år vi haft. Det är nu det börjar, på riktigt!!!

• Hej och Hopp

Härligt Qermit.
    Dagen då jag fick veta att jag skulle få börja samla papper är en av de lyckligaste i mitt liv. Sedan fortsätter det bara med lyckliga dagar - bb-dagen, rb-dagen och sedan alla dagar med min underbara unge!

• Namaste72

Stort grattis Qermit! {#lang_emotions_flower}

• Qermit

Åh tack sötingar! Och tänk att det bara finns fler glada dagar framför oss nu... Jippie!

• Namaste72
    Qermit skrev 2010-03-29 21:27:41 följande:
    Åh tack sötingar! Och tänk att det bara finns fler glada dagar framför oss nu... Jippie!
     Ha ha, ja så är det...njut nu riktigt av denna tid och planera, shoppa, dröm och längta! Snart är ni föräldrar!
  • MamaLily
    agata99 skrev 2010-03-28 21:49:57 följande:
    Ja, helt otroligt. Det har varit en jäkla resa, de här fyra månaderna. Utan att ha någon kunskap om andra länder än Tjeckien så utser jag dem härmed till det absoult krångligaste papperssamlarlandet i hela, vida världen. Det räcker inte med medgivande - samma utredaren ska dessutom skriva under ytterligare en blankett som intygar att medgivandet är korrekt. Och det är bara ett exempel av många konstiga dubbeluppgifter som ska samlas in, översättas och stämplas. Och givetvis betalas... Pust! Och som alla erfarenheter i adotionssvängen hittills har visat - när man väl är igenom det så känns det inte så farligt jobbigt.
    Usch för krångligt pappersamlande! Jag tycker det kändes nog jobbigt med vårt, men Tjeckien verkar ju värre! Tur att något gott kommer av det, den första belöningen får man ju faktiskt direkt för det är så skööööööönt när det äntligen går iväg!!!!!
Svar på tråden Glada sidan 7