• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Ethi

Oj, vad mycket roliga besked och förberedelser och kort och allt möjligt roligt och härligt, man blir glad i hela kroppen 

Mimab, eller hur! Vart tar tiden vägen? Det är snart fem år sedan vi fick det där magiska, magiska telefonsamtalet för första gången och för första gången fick öppna det magiska mailet som innehöll de finaste korten av det vackraste barn jag någonsin sett. Och jag är fortfarande så förundrad; tänk att det hände! Och två gånger! Idag på väg till öppna förskolan med sönerna, satt jag bara och såg på dem (ok, lite på vägen med ) när de snusade och sov i sina bilbarnstolar och tacksamheten och förundran bara sköljde över mig. Att just jag haft en sån här ofantlig tur som fått just dessa underbara barn! Att jag får dela mitt liv med de här härliga individerna. Det är helt otroligt! Tänk om jag vetat det när allt bara var nattsvart och hemskt... Att det skulle få finnas så mycket lycka i mitt liv. Jag är så tacksam så det finns inte ord som räcker till. Jag hoppas att ni får ert andra magiska telefonsamtal i år och att ni andra får barn eller får hämta era barn snabbt-snabbt-snabbt, för det är verkligen så fantastiskt stort att det inte går att beskriva. 

• Längtande mamma

Och jag är glad att det finns sådana som Ethi som förmedlar sådan glädje och förundran över miraklen som sker i adoptionsvärlden! Tack! Nu känner jag mig mindre orolig i den väntan som vi har framför oss innan vi får vårt efterlängtade barn!

• skogstjejen19

Jag är glad för att vi fått faktura nummer 1, aldrig har vi varit så glad för att bli 10000:- fattigare, längtar till faktura nummer 2 och 3.
    Nu går man som på nålar och undrar när när kommer PM3.....

Lycklig{#lang_emotions_sunny}

• Salacious Crumb

Vi ska på informationsträff inför hemutredningen idag. Det känns väldigt spännande och jag är glad att vi kommit så här långt

Och jag är väldigt glad över alla härliga barn- och resebesked som det finns att läsa om på den här sidan, tack till alla er som delar med er av er glädje!

• Marie IE B
    lesoth skrev 2010-03-18 09:13:44 följande:
    Jag är glad för att vi fått faktura nummer 1, aldrig har vi varit så glad för att bli 10000:- fattigare, längtar till faktura nummer 2 och 3. Nu går man som på nålar och undrar när när kommer PM3..... Lycklig
    Haha.. visst är det underbart!
    Inom loppet av en vecka i höstas fick vi en faktura på 89 000,- och en på 48 000,-, har aldrig känts så underbart att få tömma sparkontot!
    Håller tummarna för att de andra fakturorna kommer snart
  • skogstjejen19
    Marie IE B skrev 2010-03-18 12:45:17 följande:
    Haha.. visst är det underbart! Inom loppet av en vecka i höstas fick vi en faktura på 89 000,- och en på 48 000,-, har aldrig känts så underbart att få tömma sparkontot! Håller tummarna för att de andra fakturorna kommer snart
    Hoppas det går lika fort för oss att tömma vårat konto
  • Längtande mamma

Idag är jag glad för att vi (förhoppningsvis) är färdiga med vårt papperssamlande! Maken postade precis kopiorna till AC på väg till jobbet, så nu hoppas jag på ett faktura-mail inom det snaraste.  

Ni som redan har gjort detta, tog det många dagar innan de hörde av sig igen? 
    Colombia-mamma-wannabe
  • morgonsolan

Exakt samma här!!! SÅ roligt att få bli av med 10 laxar här i fredags!!  {#lang_emotions_sunny}

lesoth skrev 2010-03-18 09:13:44 följande:
    Jag är glad för att vi fått faktura nummer 1, aldrig har vi varit så glad för att bli 10000:- fattigare, längtar till faktura nummer 2 och 3.Nu går man som på nålar och undrar när när kommer PM3.....Lycklig
  • morgonsolan

Åh, i princip rörd till tårar här nu.. {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}  Du får tänka på att vi är många hormoniella barnväntande kvinnor i den här tråden! Blir alldeles snurrig av sådana här inlägg ju..{#lang_emotions_kiss}

Ethi skrev 2010-03-17 19:05:49 följande:
    Oj, vad mycket roliga besked och förberedelser och kort och allt möjligt roligt och härligt, man blir glad i hela kroppen  Mimab, eller hur! Vart tar tiden vägen? Det är snart fem år sedan vi fick det där magiska, magiska telefonsamtalet för första gången och för första gången fick öppna det magiska mailet som innehöll de finaste korten av det vackraste barn jag någonsin sett. Och jag är fortfarande så förundrad; tänk att det hände! Och två gånger! Idag på väg till öppna förskolan med sönerna, satt jag bara och såg på dem (ok, lite på vägen med ) när de snusade och sov i sina bilbarnstolar och tacksamheten och förundran bara sköljde över mig. Att just jag haft en sån här ofantlig tur som fått just dessa underbara barn! Att jag får dela mitt liv med de här härliga individerna. Det är helt otroligt! Tänk om jag vetat det när allt bara var nattsvart och hemskt... Att det skulle få finnas så mycket lycka i mitt liv. Jag är så tacksam så det finns inte ord som räcker till. Jag hoppas att ni får ert andra magiska telefonsamtal i år och att ni andra får barn eller får hämta era barn snabbt-snabbt-snabbt, för det är verkligen så fantastiskt stort att det inte går att beskriva. 

min bebis är tydligen 4 år, plötsligt!
  • Nimbus
    morgonsolan skrev 2010-03-22 10:18:12 följande:
    Åh, i princip rörd till tårar här nu..   Du får tänka på att vi är många hormoniella barnväntande kvinnor i den här tråden! Blir alldeles snurrig av sådana här inlägg ju..  
    Håller med!
    Då och då behöver man höra hur fantastiska barnen är när de kommer till en, för just nu är vi förälskade i några fotografier, och det känns fortfarande helt overkligt att HAN ska komma hem till oss! Ska jag få hålla i den lilla handen, känna på det svarta håret, titta in i de vackra ögonen? Är det sant att HAN en dag ska kalla mig mamma, kanske pussa och krama mig?
    Och i denna konstiga kärlek så blandas det av en hel drös med oro, över resan, första mötet, språket, kommunikationen, kontakten och anknytning. Och alla papper som ska bli rätt sen då...!
    Men så tänker jag att "Bara vi får honom så löser sig allt!" och det ntalar vi varandra där hemma.
    Phu... underar om vi inte har haft på tok för mycket tid att tänka, vända och vrida på allt. Nu är det snart 7 månader sen vi fick bb.
Svar på tråden Glada sidan 7