• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Angla

Vissa saker går bara inte att ta in, de är för bra för att kunna vara sanna.

Angla - mamma till slut, här & nu
  • chatnoir
    Angla skrev 2010-05-13 23:22:27 följande:
    Men när vi väntade Liten så bestämde jag mig tidigt för att njuta. Njuta av att vänta barn på alla sätt och vis. För om det går åt helvete blir livet lika svart oavsätt hur. Om det går bra och jag inte njutit så har jag ju gjort en förlust. Tänkte jag.
    Du har så rätt, men trots att jag vet det du säger kunde jag inte njuta när vi väntade sonen. Därför hoppas jag lite på att det kommer bli en tvåa här också, för då kommer jag våga glädjas hela vägen.
  • Ethi
    chatnoir skrev 2010-05-14 10:00:11 följande:
    Du har så rätt, men trots att jag vet det du säger kunde jag inte njuta när vi väntade sonen. Därför hoppas jag lite på att det kommer bli en tvåa här också, för då kommer jag våga glädjas hela vägen.
    Så tänkte jag med! Innan vi började vänta på andra barnet. Sen tänkte jag bara: "vi kan väl aldrig ha sån här tur två gånger", så för mig blev det inte bättre andra gången... Utan nästan sämre Vi är ju till och med så kaxiga att vi hoppas på en trea och redan innan vi börjat vänta den här gången så smyger sig tanken på att vi kan ju aldrig ha en sån tur tre gånger utan nu kan det bara bli sämre... Man är ju lite knäpp faktiskt

Ni som väntar barn - NJUT! Och banka in det i skallen på mig när det är min tur är ni snälla 
  • Angla

Då ska jag jaga dig nästa gång Ethi

Jag tror man helt enkelt är olika. Min man vill aldrig ens tala om det innan vi mer eller mindre sitter på planet. Vid BB firade han sen var det locket på igen tills resan.

• Längtande mamma

Förstår så precis vad ni menar! Vi har precis fått iväg våra papper och vi har börjat titta på barnvagn och annat, men man vågar inte riktigt njuta hela vägen av att vänta barn, för tänk om... Å andra sidan så har du ju så rätt i det du säger att oavsett om man njuter på vägen eller inte så blir det ju lika nattsvart om något (inte) skulle hända. Ska nog försöka mig på att njuta av att "boa" och allt vad det innebär att vänta barn. Man kanske kan snylta lite på väninnan som ska ha barn i november så att man lär sig hur man gör?

Colombia-mamma-wannabe
  • Angla

Det tycker jag låter so men förträfflig idée. Kör hårt

• Maisie

Vi har fått en flicka från Guangdong. Bara 7 månader gammal och pytteliten. Nu längtar vi till imorgon då papperna kommer och vi får se henne. *lycklig*

• Mimab

Grattis Maisie till ert barnbesked! Hoppas ni slipper vänta alltför lång tid till resan!

• Marie IE B
    Maisie skrev 2010-05-20 13:56:40 följande:
    Vi har fått en flicka från Guangdong. Bara 7 månader gammal och pytteliten. Nu längtar vi till imorgon då papperna kommer och vi får se henne. *lycklig*
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS till er lilla prinsessa!
  • Namaste72

Stort grattis till dottern Maisie!

{ Mamma till världens finaste dotter }
Svar på tråden Glada sidan 7