• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Linnis
    Längtande mamma skrev 2010-03-22 08:56:37 följande:
    Idag är jag glad för att vi (förhoppningsvis) är färdiga med vårt papperssamlande! Maken postade precis kopiorna till AC på väg till jobbet, så nu hoppas jag på ett faktura-mail inom det snaraste.   Ni som redan har gjort detta, tog det många dagar innan de hörde av sig igen? 
    För oss tog det ungefär en och en halv vecka innan vi hörde från AC. Efter granskningen fick vi begära nytt utdrag från folkbokföringen samt ändra ett foto. 
  • Längtande mamma

Ok, tack! Då hoppas vi på svar innan påsk! 

Linnis skrev 2010-03-23 19:10:00 följande:
    Colombia-mamma-wannabe
  • mammamys06
    Nimbus skrev 2010-03-22 12:51:40 följande:
    Håller med! Då och då behöver man höra hur fantastiska barnen är när de kommer till en, för just nu är vi förälskade i några fotografier, och det känns fortfarande helt overkligt att HAN ska komma hem till oss! Ska jag få hålla i den lilla handen, känna på det svarta håret, titta in i de vackra ögonen? Är det sant att HAN en dag ska kalla mig mamma, kanske pussa och krama mig? Och i denna konstiga kärlek så blandas det av en hel drös med oro, över resan, första mötet, språket, kommunikationen, kontakten och anknytning. Och alla papper som ska bli rätt sen då...!Men så tänker jag att "Bara vi får honom så löser sig allt!" och det ntalar vi varandra där hemma. Phu... underar om vi inte har haft på tok för mycket tid att tänka, vända och vrida på allt. Nu är det snart 7 månader sen vi fick bb.
    Åh gumman, du kommer bli en så fantastisk mamma! Han kommer att pussa dig, skratta åt dig när du ler mot honom, du kommer njuta och få gåshud när han slänger sina armar om dig och kramar dig, blöta pussar kl 05 på morgonen....Håller verkligen tummarna för att ni snart får åka till honom! kram
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Kusin Knase

Ääääääntligen är vår resa bokad!! Och vi får den uppskjuten en vecka pga flytten! Så skönt!!

I mitten av april har vi vårt lille gos i famnen... {#lang_emotions_heart}

• MamaLily

Åh vad kul att ha resan bokad! Grattis!

• agata99

Äntligen har våra dokument gått i väg till Tjeckien!
    Det har varit en hel del strul med översättningar, felaktiga dokument och såna som fått beställas på nytt, så allt papperssamlande har tagit närmare fyra månader. Men nu!! Nu är de på väg och vi kan ta ännu ett steg i rätt riktning!

• Längtande mamma

Grattis Agata! Måste kännas underbart efter allt samlande

• Thi 08

Jag förstår Er känsla som är på G

Stort lycka till! Min lilla tjej är nu 1 1/2 och tiden går så snabbt. Nu går hon och göra sina stödtecken för fullt. Nu börjar hon förstå mer & mer vad det är man säger till henne. Hämta skorna, ta av dig mössan, spriiiing (favoritsysselsättningen), ska vi diska?, vill du äta?, hjälp mamma sopa golvet, stäng dörren, öppna dörren, nu ska vi diska, köra bilen osv. Det går så fort med utvecklingen att man blir helt snurrig på färden. Men det är jätte jätte jätterolig ålder.

• Längtande mamma

Kusin Knase: GRATTIS! Det är inte många veckor kvar det, och lycka till med flytten!

Colombia-mamma-wannabe
Svar på tråden Glada sidan 7