• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Ålen
    Simba79 skrev 2010-04-01 14:08:33 följande:
    Jag är glad för att vi har fått vårt medgivande idag!!! 
    Grattis här också!!
    Nimbus skrev 2010-04-01 20:50:10 följande:
    Simba: Grattis!!!Jag är väldigt glad idag för vi har fått resebesked ! Vi får träffa våran son om ca. 1½ månad!
    Vad härligt, stort grattis till er!
  • Hej och Hopp

Grattis till medgivande och resebesked och annat stort som händer i era liv!
    Själv är jag glad över att det har slumpat sig så att ett helt gäng av mina närmaste vänner är föräldralediga nu samtidigt med mig.

Så inte nog med att jag har förmånen att tillbringa dagarna med den mest underbara ungen i världen (ja, det var jag som fick den ) utan jag kan också leva det glada mammaledighetslivet med mina bästa vänner - och lillan får någorlunda jämnåriga kompisar hos mina kompisar...

• Helle68

Hej och Hopp: vad härligt med föräldralediga kompisar! Tyvärr börjar min egen mammaledighet att lida mot sitt slut och just nu jag fattar inte riktigt hur det ska gå till att börja jobba igen...

Men däremot är jag själv så glad över att äntligen få börja planera vår familjs första barnkalas!!!

Det ska bli så underbart roligt och jag ser verkligen fram emot det. Barnen fyller 4 här i slutet av månaden så nu tränar vi på att hålla upp fyra fingrar i stället för tre när någon frågar dem hur gamla de är. Svårt det där med fyra fingrar i luften, så det blir oftast fem i stället!

De har inte helt förstått det här med födelsedagar än så vi får nog träna lite på det också, hur man nu gör för att förklara det. När jag fyllde år för någon månad sedan trodde de att det var julafton. I och för sig trodde de det samma nu under påsk, de kallade påskriset för julgran och varje gång det knackade på dörren rusade ut i hallen och skrek "tomten kommer!".

• Ålen
    Helle68 skrev 2010-04-07 08:15:05 följande:
    När jag fyllde år för någon månad sedan trodde de att det var julafton. I och för sig trodde de det samma nu under påsk, de kallade påskriset för julgran och varje gång det knackade på dörren rusade ut i hallen och skrek "tomten kommer!".
    Jag ler när jag läser detta !
  • Helle68

Ja, det är ganska svårt att hålla sig för skratt... Vi har förklarat tusen gånger att det är låååångt kvar till jul men de tycker nog att de väntat mer än tillräckligt.

• Längtande mamma

Tjohoo! Vi har blivit tilldelade vårt barnhem i Colombia och våra papper går till NP i helgen. Kanske de finns i Colombia inom ett par veckor? 

Colombia-mamma-wannabe
  • Linnis

Härligt längtande mamma, blir det Bogota, Cali eller Medellin för er del? Nyfiken... Om du vill får du gärna inboxa mig alternativt om du är med i Colombia-google-gruppen och skriva in det där? Nyfiken nu när vi blivande Colombia-familjer följs åt.

• Ålen

Idag är jag JÄTTEGLAD för att våra papper åkte med DHL till Colombia igår!!!

Nu väntar vi barn

Svar på tråden Glada sidan 7