• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Tuffsan

Påverkar grapefrukt AC på något sätt?

• Pimpinellan

Även trista erfarenheter av ac måste få komma fram-därför skriver jag. Jag ska aldrig mer ta det. Bara två månadrr det funkade,men envis och desperat som man blir efter så här många år fortsatte jag. Minskade till bara fram tills äl,men det hjälpte inte. Jättedålig äl och mycket kortare lutealfas blev resultatet i alla fall. Denna månad med ingen AC hade jag supertydlig äl och jättelång lutealfas. Jag tackar för mig.

• Liddi
    Pimpinellan skrev 2011-01-14 14:22:33 följande:
    Även trista erfarenheter av ac måste få komma fram-därför skriver jag. Jag ska aldrig mer ta det. Bara två månadrr det funkade,men envis och desperat som man blir efter så här många år fortsatte jag. Minskade till bara fram tills äl,men det hjälpte inte. Jättedålig äl och mycket kortare lutealfas blev resultatet i alla fall. Denna månad med ingen AC hade jag supertydlig äl och jättelång lutealfas. Jag tackar för mig.
    ursäkta om jag ställer en dum fråga men vad är lutefasen? 
    Alexander 090210
  • Pimpinellan
    mills skrev 2011-01-14 14:32:08 följande:
    ursäkta om jag ställer en dum fråga men vad är lutefasen? 
    Lutealfasen är tiden mellan äl och nästa mens. Kortades 2-3 dar med AC för min del vilket jag definitivt inte ville. Tog ut effekten av progesteron vilket jag tar mot missfall så det tyder på att ac är ett potent medel.
  • Liddi
    Pimpinellan skrev 2011-01-14 14:36:14 följande:
    Lutealfasen är tiden mellan äl och nästa mens. Kortades 2-3 dar med AC för min del vilket jag definitivt inte ville. Tog ut effekten av progesteron vilket jag tar mot missfall så det tyder på att ac är ett potent medel.
    okej då fattar jag..man vill alltså att tiden ska kortas åt andra hållet, från mens till äl istället? Själv vet jag inte alls när jag har äl och har antagligen inte haft nån alls senaste gångerna då cykeln varit runt 45 dagar. Började med ac nu vid senaste mensen och är på dag 31 nu så det KAN ju fortfarande bli kortare men jag tror inte det  
    Alexander 090210
  • Juliii86

Hmm då ska jag testa nästa månad med AC hela månaden för jag brukade sluta precis innan ÄL. Nu har jag varit ifrån AC ett tag utan någon resultat så nästa månad blir det att försöka igen med AC. Hoppas hoppas att denr här gången ger mig tur.

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Elgen

Hoppar in jag med här... har precis beställt droppar och inväntar mensen. Är på Dag 32 och innan jag började med p-piller för 3 år sedan var jag regelbunden som en klocka med mens dag 27 eller 28. Slutade med p-piler för 3 månader sedan och iingenting funkar.... hoppas verkligen munkpeppar har effekt och ger mig ett stort +!!! Och alla er andra här med förståss!!!! Det är så himla frusterande när inte det funkar

• Elgen

Förresten... vilken dos kommer ni ta? Det står ju väldigt olika i den här tråden?

• Juliii86
    Elgen skrev 2011-01-14 17:19:59 följande:
    Förresten... vilken dos kommer ni ta? Det står ju väldigt olika i den här tråden?
    AC tabletterna som jag har här hemma är på 1000mg men jag delar mina tabletter för jag tål inte ta en hel tablett då jag blir dålig i magen. Jag har funderat på om jag ska ta en halv tablett på dagen och den andra halvan på kvällen. Ska se om det tål min mage. Vad har du? Har du med droppar eller tabletter?
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • joulies

Funderar också på det där med hur stor dos. Första dagen tog jag en hel tablett, men kände att magen blev konstig så fortsatte med en halv istället. Har tagit en halv tablett nu i två veckor och har inte haft några problem. Men undrar om jag kanske borde testa att ta en hel iaf, står ju på sidan jag beställde från att man ska ta en om dagen. Vill ju ha full effekt så att kroppen ordnar upp sej :)

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar