• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • BejbyBoo
    monica84 skrev 2010-11-04 13:22:48 följande:
    Har äntligen börjat med min agnus castus... började igår morse trots att jag inte hade någon mens... men tji fick jag för 4 timmar senare kom början på min mens... wihoo vad detta känns bra... började med en halv tablett för att ta de lite lugnt i början...
    Någon som vet hur länge man bör hålla sig till en halv tablett innan man kan gå över till en hel???
    Man vill ju inte börja med att överdosera sig eller kroppen...Solig 
    Jag började med 1 hel och blev jättedålig i magen. Nu tar jag bara en halv.
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Sandy85

Jag ska minska ner till en halv tablett snart, har varit lite illamående till och från den här veckan, ska se om det hjälper att minska på AC eller om det är nåt annat :-S

• Juliii86
    BejbyBoo skrev 2010-11-05 09:26:20 följande:
    Jag började med 1 hel och blev jättedålig i magen. Nu tar jag bara en halv.
    Samma här, först när jag började med agnus castus så tog jag en hel tablett, jisses vad jag mådde riktigt dålig. Visste liksom inte hur jag skulle göra.. så kom jag på att jag kan dela på tabletten, ta hälften en dag och nästa dag den andra hälften. Då kände jag mig mycket bättre.

Efter min 3 ronda (får se imorgon om jag får plus eller mens) så ska jag ta en halva på dagen och den andra halva på kvällen. Får se om jag lyckas må bättre då.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Kiwi86

Hoppas du får plussa Juliii86

Själv så ska jag ha ÄL i helgen om jag ska gå på förra cykeln. trodde Äl var på G för en vecka sen,fick ÄL-flytningar och förra helgen hade jag starka ÄL-test men inte riktigt positiva...Vi har iaf kört på som tokar,testade för ÄL i tisdags och ikväll men nu är ÄL-testerna helt blanka!

Antingen så missade jag stegringen och har redan haft ÄL eller så är testen luriga. För jag ahr fortfarande ÄL-flytningar och har inte fått den obligatoriska värken i brösten som jag alltid får efter ÄL...vet inte vad jag ska tro...vi kör på iaf och försöker inte tänka så mkt...men hur lätt är de

• Juliii86
    Kiwi86 skrev 2010-11-05 21:20:11 följande:

Hoppas du får plussa Juliii86

Själv så ska jag ha ÄL i helgen om jag ska gå på förra cykeln. trodde Äl var på G för en vecka sen,fick ÄL-flytningar och förra helgen hade jag starka ÄL-test men inte riktigt positiva...Vi har iaf kört på som tokar,testade för ÄL i tisdags och ikväll men nu är ÄL-testerna helt blanka!

Antingen så missade jag stegringen och har redan haft ÄL eller så är testen luriga. För jag ahr fortfarande ÄL-flytningar och har inte fått den obligatoriska värken i brösten som jag alltid får efter ÄL...vet inte vad jag ska tro...vi kör på iaf och försöker inte tänka så mkt...men hur lätt är de

Tack! Fick varken plus eller mens Obestämd Nu har jag inte testat med morgonurin och jag höll mig inte så länge som jag borde ha gjort så får vänta tills imorgon bitti när jag går upp från sängen. Hm, skumt! Mensen har ju varit prick i tid nu i 3 månader och nu verkar det som den har blivit längre eller gravid. God nows!
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • monica84

jag började med en halv tablett och jag har inte mått dåligt alls... däremot e jag jätteglad för min mens... detta är en normal mens och de har jag inte haft på säkert 3-4 månader... bara haft massa småblödningar till o från varannan vecka o nu kom den rejält... 
    Känner mig glad över min mens smärta... För nu e de som det ska... nu ska jag bara luska ut när jag har ägglossning.... 

• Kiwi86
    Juliii86 skrev 2010-11-06 20:03:00 följande:
    Tack! Fick varken plus eller mens Obestämd Nu har jag inte testat med morgonurin och jag höll mig inte så länge som jag borde ha gjort så får vänta tills imorgon bitti när jag går upp från sängen. Hm, skumt! Mensen har ju varit prick i tid nu i 3 månader och nu verkar det som den har blivit längre eller gravid. God nows!
    Håller tummar och tår för dig att du får plussa .
  • Miiris

Hej...

Jag fick äntligen MAX på min monitor idag, jag har alltså ÄL och idag är det dag 14.
    Det är ungefär 2-3 dagar tidigare än förra månaden.  Jag började äta AC i tablettform
    från www.vitaminbutiken.se  och har inte alls mått dåligt.
    Åt AC för PMS besvär i Australien för ca 7 år sen, och tyckte det var super då... att man senare
    upptäckte jag kunde bli gravid lättare av det samtidigt som man reglerar sina hormoner och lindra
    PMS besvär är ju bara ännu bättre.

Så..... igår myste vi, jag och mannen, och ska nog skaka liv i honom ikväll också.. hehehe
    Vill ju sååå gärna att detta ska vara våran månad också.

/ M

• Plumps

Hej!

Jag skrev något kort inlägg för några veckor sedan så ni kanske minns inte mig. Men eftersom det gick så alldeles helt fantastiskt bra den här månaden hoppas jag att ni kanske får lite hjälp av mina tips. Kan knappt tro det men jag plussade i söndags ... helt knäppt, vi håller på att försöka skaffa barn sedan i mars. Den här månaden har vi satsat allt:

- Som varje månad har jag fört en temperaturkurva och gjort ägglossningstest för att veta när ägglossningen är (eller var ... på temperaturkurvan ser man det bara i efterhand).

- Jag har druckit hallonbladste fram till ÄL (ska trigga ÄL och hjälpa äggen att mogna) och daggkåpate efter ÄL (ska hjälpa det befruktade ägget att fästa i livmodern): ta 2 tsk per kopp och drick 2-3 koppar/dag

- Både min kille och jag åt 2 tabl. Bisolvon om dan 14 dagar innan fram till ÄL ("Bisolvonmetoden: Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut. Tillsammans gör det att spermierna har lättare att ta sig fram, ofta beror ofrivillig barnlöshet på att kvinnans sekret är så tjockt att det hindrar spermierna från att ta sig fram. Observera att det dock intefinns vetenskapliga bevis på att Bisolvonmetoden verkligen har effekt.)

- Min man har börjat äta zink och folsyra, det finns studier som visar att det i längden kan leda till ökad spermieproduktion (men kan inte tänka mig att det går sååå fort ;) )

- Och så har jag ätit vitamintabletter med folsyra (rekommenderas ju alla som vill ha barn)

- Last but not least: MUNKPEPPAR. Jag åt Lamberts Vitex Agnus Castus, en halv tablett dagligen vid ungefär samma tid.

Nu vet jag inte vad det var som gjorde att det funkade, men jag kan se skillnader till månaderna innan:

- Mycket jämnare temperaturkurva, inga stora hopp emellan
    - Väldigt tydligt när cervixsekretet var som bäst ... har aldrig tidigare varit så säker på det
    - Jag kände av ÄL, hade den där smärtan som man kan ha upp till två dagar innan (Mittelschmerz - vad säger man på svenska???)
    - Jag fick dock ingen tidigare ÄL, utan det var som vanligt

Jag är så otroligt glad och hoppas att det funkar för er också så snart som möjligt. Håller tummarna för er.
    Här kommer min temperaturkurva, har antecknat även en massa andra grejer. Nu vet jag inte hur duktiga ni är på tyska, men ni kan ju kika iaf.

http://www.urbia.de/services/zykluskalender/sheet/904657/542878

Lycka till!
    Plumps

• Fru R
    Plumps skrev 2010-11-16 16:57:19 följande:

Hej!

Jag skrev något kort inlägg för några veckor sedan så ni kanske minns inte mig. Men eftersom det gick så alldeles helt fantastiskt bra den här månaden hoppas jag att ni kanske får lite hjälp av mina tips. Kan knappt tro det men jag plussade i söndags ... helt knäppt, vi håller på att försöka skaffa barn sedan i mars. Den här månaden har vi satsat allt:

- Som varje månad har jag fört en temperaturkurva och gjort ägglossningstest för att veta när ägglossningen är (eller var ... på temperaturkurvan ser man det bara i efterhand).

- Jag har druckit hallonbladste fram till ÄL (ska trigga ÄL och hjälpa äggen att mogna) och daggkåpate efter ÄL (ska hjälpa det befruktade ägget att fästa i livmodern): ta 2 tsk per kopp och drick 2-3 koppar/dag

- Både min kille och jag åt 2 tabl. Bisolvon om dan 14 dagar innan fram till ÄL ("Bisolvonmetoden: Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut. Tillsammans gör det att spermierna har lättare att ta sig fram, ofta beror ofrivillig barnlöshet på att kvinnans sekret är så tjockt att det hindrar spermierna från att ta sig fram. Observera att det dock intefinns vetenskapliga bevis på att Bisolvonmetoden verkligen har effekt.)

- Min man har börjat äta zink och folsyra, det finns studier som visar att det i längden kan leda till ökad spermieproduktion (men kan inte tänka mig att det går sååå fort ;) )

- Och så har jag ätit vitamintabletter med folsyra (rekommenderas ju alla som vill ha barn)

- Last but not least: MUNKPEPPAR. Jag åt Lamberts Vitex Agnus Castus, en halv tablett dagligen vid ungefär samma tid.

Nu vet jag inte vad det var som gjorde att det funkade, men jag kan se skillnader till månaderna innan:

- Mycket jämnare temperaturkurva, inga stora hopp emellan
    - Väldigt tydligt när cervixsekretet var som bäst ... har aldrig tidigare varit så säker på det
    - Jag kände av ÄL, hade den där smärtan som man kan ha upp till två dagar innan (Mittelschmerz - vad säger man på svenska???)
    - Jag fick dock ingen tidigare ÄL, utan det var som vanligt

Jag är så otroligt glad och hoppas att det funkar för er också så snart som möjligt. Håller tummarna för er.
    Här kommer min temperaturkurva, har antecknat även en massa andra grejer. Nu vet jag inte hur duktiga ni är på tyska, men ni kan ju kika iaf.

www.urbia.de/services/zykluskalender/sheet/90...

Lycka till!
    Plumps

Grattis till plusset!

Själva har vi fattat beslutet att gå vidare med ivf. Det känns som om ett och ett halvt år räcker för oss. Orkar helt enkelt inte fler egna försök som inte blir något. Men heja AC säger jag bara!! Fortsätt att drick och svälja tabletter tjejer, så kommer det till slut. Och om inte, då får man ta annan hjälp!

Kram
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar