• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • ticktick

Hej, jag hoppar in här om jag får! :)

• sofflan82

Jag har också precis hoppat in här, så det ska nog gå bra..

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • ticktick

Snällt! Äter Vitex agnus castus från Lamberts (de där med 1000 mg) och undrar över ifall ni haft några biverkningar, ni som äter? Jag känner inget speciellt faktiskt, borde jag det?

Jag äter iaf för att jag har haft så himla oregelbundna cykler, hoppas på att få ner antalet dagar (och bli gravid, så klart!) 44 dagars cykel är ingen hit, det blir lång väntan inför varje försök.

Kombinerar ni med något annat tillskott?

• sofflan82

Jag äter samma som du och jag äter dem för att bli av med mina spottings. Har inga bieffekter förrutom att jag fått lite småfinnar i ansiktet som jag inte brukar ha, men det är bara små så de syns inte så mkt.

Har ätit dem i 9 dagar idag och tänkte fortsätta tills vi får ett plus, om de hjälper mig med spottingsen iag.

• sofflan82

Här verkar inte AC ha haft någon effekt på mina spottings iaf.. Hade en tydlig och fin äl precis den dagen som jag väntade den, men redan 7 (!) dagar efter den kom första spottingsen, trodde då att det ju kunde vara en nidias, men efter att det varit svaagt svaagt rosa på pappret i 2 dagar så kom den vanliga spottingsen igång som vanligt idag 4 dagar innan bim... Testar en månad till iaf och funderar på att sluta äta ac efter äl, det gjorde jag inte den här månaden..

• Sandy85
    sofflan82 skrev 2010-12-16 19:54:04 följande:
    Här verkar inte AC ha haft någon effekt på mina spottings iaf.. Hade en tydlig och fin äl precis den dagen som jag väntade den, men redan 7 (!) dagar efter den kom första spottingsen, trodde då att det ju kunde vara en nidias, men efter att det varit svaagt svaagt rosa på pappret i 2 dagar så kom den vanliga spottingsen igång som vanligt idag 4 dagar innan bim... Testar en månad till iaf och funderar på att sluta äta ac efter äl, det gjorde jag inte den här månaden..
    Testa en månad till du, jag är inne på min andra månad nu.. Har aldrig haft spottings, men däremot kraftigt ömma bröst nån vecka innan beräknad mens... förra månaden hjälpte AC till att korta ner cykeln, men nu verkar den även ha tagit bort PMSbesvären men ömma bröst osv.. =)
  • Liddi

Hej får man titta in här med lite dumma frågor? Jag har suttit och sökt efter något som kanske kan hjälpa min oregelbundna mens och då hamnade jag här... Jag har allt mellan 28-45 dagar mellan menserna och har ingen aning om när jag har ägglossning, kan det där Angus Castus hjälpa? Var köper ni det, hur mycket tar man och tar man det varje dag eller slutar man vid mens eller så? Jag försöker inte bli gravid än men tänkte börja försöka i vår och vill kolla om jag kan "fixa till" cykeln tills dess  

Ursäkta att de blev så mycket frågor men någon kanske kan hjälpa mig med någon av dem iallafall  

Alexander 090210
  • Sandy85
    mills skrev 2010-12-17 22:02:30 följande:
    Hej får man titta in här med lite dumma frågor? Jag har suttit och sökt efter något som kanske kan hjälpa min oregelbundna mens och då hamnade jag här... Jag har allt mellan 28-45 dagar mellan menserna och har ingen aning om när jag har ägglossning, kan det där Angus Castus hjälpa? Var köper ni det, hur mycket tar man och tar man det varje dag eller slutar man vid mens eller så? Jag försöker inte bli gravid än men tänkte börja försöka i vår och vill kolla om jag kan "fixa till" cykeln tills dess  

Ursäkta att de blev så mycket frågor men någon kanske kan hjälpa mig med någon av dem iallafall  
    Hej =)
    Jag har ätit Agnus Castus i två månader nu, beställde tabletter från vitaminbutiken.se
    Tar ½ om dagen, hela cykeln, men slutar om jag får ett plus. Vissa äter bara fram till ägglossning...
    Jag har haft väldigt långa och lite oregelbunda cykler efter att jag slutade med p-piller, och förra månaden kom mensen fint på dag 28.. =p
    PMS besvär har åxå minskat.
    Hoppas du fick lite svar nu
  • Liddi
    Sandy85 skrev 2010-12-18 21:18:38 följande:
    Hej =)
    Jag har ätit Agnus Castus i två månader nu, beställde tabletter från vitaminbutiken.se
    Tar ½ om dagen, hela cykeln, men slutar om jag får ett plus. Vissa äter bara fram till ägglossning...
    Jag har haft väldigt långa och lite oregelbunda cykler efter att jag slutade med p-piller, och förra månaden kom mensen fint på dag 28.. =p
    PMS besvär har åxå minskat.
    Hoppas du fick lite svar nu
    Å tack för svaret Ska beställa nu på en gång...det kan ju inte skada att testa iallafall  
    Alexander 090210
  • Sandy85
    mills skrev 2010-12-18 21:53:25 följande:
    Å tack för svaret Ska beställa nu på en gång...det kan ju inte skada att testa iallafall  
    Exakt! =)
    Lycka till!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar