• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • velicious

Fick en liten sparsam blödning idag. hoppas de var en nidis..har annars inga spottings eller mellanblödningar innan tant röd. annars konstigt för de kan vell inte vara en biverkning av agnus castusen? Obestämd

skogsmulle03 skrev 2011-01-15 05:59:08 följande:
    jag började också direkt jag fick hem mina eftesom jag inte heller har haft mens sen i nov...ätit i ca 2 veckor nu och märker ingenting än så länge...
    Tuffsan skrev 2011-01-15 06:57:56 följande:
    Hoppas att det blir skillnad om ett tag, två veckor är ju ändå inte så länge. :)
    De sägs ju (iaf av min gyn. vad han sagt) att man ska vänta minst 3 manader..sa ge inte upp hoppet än Flört när min cykel var oregelbunden, sa kom den igang efter 1 manad ca. med ac.
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • BejbyBoo
    velicious skrev 2011-01-15 13:15:28 följande:
    Fick en liten sparsam blödning idag. hoppas de var en nidis..har annars inga spottings eller mellanblödningar innan tant röd. annars konstigt för de kan vell inte vara en biverkning av agnus castusen? Obestämd
    Jag har aldrig haft spottings förr, men sen började jag med AC och åt det i två månader. Fick då spottings ca 8-9 dagar efter ÄL båda månaderna.
    Så jag äter inte AC mer.  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • monica84

Jag äter inte heller AC längre då det inte fungerade på mig... ska däremot prova på något annat som jag tyvär inte kommer på namnet på nu...

• joulies

Finns det någon lista här på familjeliv om hur många som blivit gravida efter att ha tagit ac. Lite statistik sådär :) 

• Tuffsan

Tycker att det vore kul med en lista! :)

• Gondola

Vet ni om det spelar någon roll hurvida man tar tabletterna samma tid varje dag???
    Har tyvärr en tendens att glömma att ta dem......typ när man jobbar och sen kommer jag på det på kvällen.

Funkar AC för män oxå föresten? Kan de typ få bättre kvalité på såsen??

• VillBliFyra2011

Kan ju påbörja en lista: Skrattande

Gravida när man ätit AC:

* VillBliFyra2011: gravid efter 1 månad med AC (slutade efter ÄL) Hade försökt 6 månader utan innan. Hade lång menscykel och väldigt oregelbunden.

• sofflan82
    Gravida när man ätit AC:

* VillBliFyra2011: gravid efter 1 månad med AC (slutade efter ÄL) Hade försökt 6 månader utan innan. Hade lång menscykel och väldigt oregelbunden.

AC har inte fungerat:

* Sofflan82: Åt 1 månad för att bli kvitt spottings, resulterade i en förkortad luthealfas och ännu mera spottings.
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • Juliii86
    Gondola skrev 2011-01-15 16:45:24 följande:
    Vet ni om det spelar någon roll hurvida man tar tabletterna samma tid varje dag???
    Har tyvärr en tendens att glömma att ta dem......typ när man jobbar och sen kommer jag på det på kvällen.

Funkar AC för män oxå föresten? Kan de typ få bättre kvalité på såsen??

jag tar den vilken tid som helst. Ibland tar jag dom på eftermiddag och ibland på kvällen.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • joulies

Kul med en lista. Tråden har ju funnits ganska länge, så borde ju vara ganska många som har erfarenhet av AC. 

Har tagit ac i ungefär 2,5 vecka och det verkar faktiskt som jag fick ägglossning tidigare än vad jag brukar ha. Hoppas det, eftersom jag tar ac för att korta ner cykeln. Om det dessutom hjälper mig att bli gravid så är jag jättetacksam :) 

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar