• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • joulies
    monica84 skrev 2010-11-23 18:56:35 följande:
    Hej... du börjar äta agnus castus när du har första mens dag och håller sedan på tills första dagen på ägglossningen...

Man ska inte vara gravid när man tar detta...

Du kan börja med en halv tablett i ett par dagar för att sen öka till 1 hel, beroende på hur man mår.
    Du kan beställa det på nätet
     www.vitaminbutiken.se  eller: www.bodystore.com/alpha_plus
    finns både som flytande o tabletter..
    Flytande luktar väldigt illa, men dock smakar det inte lika illa som de luktar.. (LUKTA EJ)

Har du fler frågor så skriv igen...
    Lycka till 
    Tack för ditt svar. Trodde man kunde äta under hela perioden och börja när som helst, så nu har jag lite mer koll. Blir att köpa till nästa mens, som förhoppningsvis inte kommer men :)
  • BejbyBoo

Jag är nu på dag 11 och har kraftig äl-värk och solklara äl-flytningar. Jag har vanligen äl på dag 17-20 så skulle det ske nu inom de närmsta dagarna så har AC gjort underverk med min cykel!
    Hoppas!!

• sofflan82

Halloj,

Här är en ny som har tänkt äta munkpeppar. Jag har ätit den i 4 dagar nu. Jag har en regelbunden menscykel med äl, men har spottings som jag hoppas ska försvinna. Glad

Vår historia är att vi försökt sedan november 2008, vi blev gravida september 2009, december 2009 visade det sig att vi fått en ofostrig graviditet, januari 2010 skrapades jag och vi har försökt på nytt sedan februari 2010. Vi får inte komma på utredning förrns januari då det gått ett år sedan skrapningen och jag har ju fått tillbaka äl och regelbunden mens snabbt.

Så jag testar att äta munkpeppar mot mina spottning som brukar komma tre till fyra dagar innan mens. Jag har 14 dagar mellan äl och mensstart så spottingsarna börjar på dag 10-11 efter äl. Jag kommer äta en hel tablett om dagen under hela cykeln och sluta först vid ett ev. plus. Sambon äter just nu även zink+folsyra för att öka chanserna (har gjort det i tre veckor).

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • sofflan82

Glömde säga att jag har en cykel på 25-26 dagar ungefär. När jag inte haft äl (har hänt 2 gånger i år) så har jag bara 21 dagars cykler.

• L86

Måste bara berätta.

Jag hade hormonspiral, tog ut den och hade jätte oregelbunden och lång menscykel. Började äta AC från mensens första dag. Fick den månaden en glad gubbe på ÄL test och slutade då med AC. Nu sitter jag här och har precis plussat!!!

AC kortade ner min cykel, satte fart på min ÄL och nu har jag äntligen fått mitt lilla Plus

Lycka till!

• Juliii86
    L86 skrev 2010-11-28 10:37:47 följande:
    Måste bara berätta.

Jag hade hormonspiral, tog ut den och hade jätte oregelbunden och lång menscykel. Började äta AC från mensens första dag. Fick den månaden en glad gubbe på ÄL test och slutade då med AC. Nu sitter jag här och har precis plussat!!!

AC kortade ner min cykel, satte fart på min ÄL och nu har jag äntligen fått mitt lilla Plus

Lycka till!
    ååååh grattis till plusset, vad underbart!Skrattande
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Fru R
    L86 skrev 2010-11-28 10:37:47 följande:
    Måste bara berätta.

Lycka till!
    Grattis!!

Själv sitter jag här och är lite spännd får jag erkänna.

Ska om si så där en timma ta min första hormonspruta. Ska bli riktigt spännande den här månaden, även om jag kanske inte ser fram emot just äggplocket.... Men men, andra har klarat det före mig utan att dö, så jag gillar mina odds!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • sofflan82

Är det någon annan här som fått mer finnar när ni ätit AC? Jag har fått på både haka och näsa och det brukar jag aldrig ha annars..

• sofflan82
    Fru R skrev 2010-11-28 20:14:34 följande:
    Själv sitter jag här och är lite spännd får jag erkänna.

Ska om si så där en timma ta min första hormonspruta. Ska bli riktigt spännande den här månaden, även om jag kanske inte ser fram emot just äggplocket.... Men men, andra har klarat det före mig utan att dö, så jag gillar mina odds!
    Hoppas att allt gått bra för er!
  • Fru R
    sofflan82 skrev 2010-11-30 18:34:35 följande:
    Är det någon annan här som fått mer finnar när ni ätit AC? Jag har fått på både haka och näsa och det brukar jag aldrig ha annars..
    Hmm, det kan jag inte minnas att jag fick, nej. Men å andra sidan så fick jag naturligt lite finnar varje månad vid mens.

Tack förresten, det är tur att hoppet är det sista som överger en!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar