agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Jag är nu på dag 11 och har kraftig äl-värk och solklara äl-flytningar. Jag har vanligen äl på dag 17-20 så skulle det ske nu inom de närmsta dagarna så har AC gjort underverk med min cykel!
Hoppas!!
Halloj,
Här är en ny som har tänkt äta munkpeppar. Jag har ätit den i 4 dagar nu. Jag har en regelbunden menscykel med äl, men har spottings som jag hoppas ska försvinna.
Vår historia är att vi försökt sedan november 2008, vi blev gravida september 2009, december 2009 visade det sig att vi fått en ofostrig graviditet, januari 2010 skrapades jag och vi har försökt på nytt sedan februari 2010. Vi får inte komma på utredning förrns januari då det gått ett år sedan skrapningen och jag har ju fått tillbaka äl och regelbunden mens snabbt.
Så jag testar att äta munkpeppar mot mina spottning som brukar komma tre till fyra dagar innan mens. Jag har 14 dagar mellan äl och mensstart så spottingsarna börjar på dag 10-11 efter äl. Jag kommer äta en hel tablett om dagen under hela cykeln och sluta först vid ett ev. plus. Sambon äter just nu även zink+folsyra för att öka chanserna (har gjort det i tre veckor).
Glömde säga att jag har en cykel på 25-26 dagar ungefär. När jag inte haft äl (har hänt 2 gånger i år) så har jag bara 21 dagars cykler.
Måste bara berätta.
Jag hade hormonspiral, tog ut den och hade jätte oregelbunden och lång menscykel. Började äta AC från mensens första dag. Fick den månaden en glad gubbe på ÄL test och slutade då med AC. Nu sitter jag här och har precis plussat!!!
AC kortade ner min cykel, satte fart på min ÄL och nu har jag äntligen fått mitt lilla 
Lycka till!

Är det någon annan här som fått mer finnar när ni ätit AC? Jag har fått på både haka och näsa och det brukar jag aldrig ha annars..