• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • joulies

Ohana84:  Vad härligt att höra :) Börjar hoppas mer och mer på att AC ska hjälpa mig också!

• Ohana 84
    joulies skrev 2011-01-20 12:41:32 följande:
    Ohana84:  Vad härligt att höra :) Börjar hoppas mer och mer på att AC ska hjälpa mig också!
    Fast är i v24 nu =) men d va längesen ja va inne o kikade i tråden.. o tänkte att ja skriver som lite uppmuntran till er andra=)
    För oss tog det 11 månader totalt och under dom månaderna hade ja nog bara äl en gång utan ac.. har hört många med just pco som blivit hjälpta med AC!!

Lycka till!! Håller tummarna för er alla här inne, vet hur det känns att gå o vänta på pluset som aldrig tycks vilja dyka upp!
  • Tuffsan

Är tabletterna bättre än dropparna eller är det ingen skillnad?

• Ohana 84
    Tuffsan skrev 2011-01-20 20:15:17 följande:
    Är tabletterna bättre än dropparna eller är det ingen skillnad?
    Jag skulle nog vilja påstå att dropparna kändes bättre än tabletterna för min del!!
  • Gondola

Jag fick utslag på äl sticka den 18:e ganska starkt sen  blev det svagare o svagare. Blev så förvånad för enligt testet så fick jag äl 1 vecka tidigare än beräknat, kan det ha med AC att göra redan?? Har liksom haft en cykel på 31 dagar de senaste 4 mån och nu blev det kortare. Och nu sitter här med dessa förbannade gravsymptom som jag alltid har från äl tills mensen kommer!! Sååå tröttsamt!

Föresten så köpte jag folsyra oxå och äter det samtidigt som AC....vet ni om det funkar?

• Juliii86

då var det dags för vitex agnus castus!

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Liddi

Måste bara fråga...ni som fått kortare cykel med AC fick ni det redan första månaden? jag är på dag 36 imorgon och ingen mens i sikte, verkar bli en 45+ dagars igen som vanligt jag har tagit en halv tablett om dagen borde jag ta mer tror ni? 

Alexander 090210
  • Juliii86
    mills skrev 2011-01-24 21:44:48 följande:
    Måste bara fråga...ni som fått kortare cykel med AC fick ni det redan första månaden? jag är på dag 36 imorgon och ingen mens i sikte, verkar bli en 45+ dagars igen som vanligt jag har tagit en halv tablett om dagen borde jag ta mer tror ni? 
    Jag fick kort menscykel efter att ätit agnus castus, alltså på första försök.. andra försöket kortades menscykel ännu mer tills jag fick 25 dagars menscykel. Tar lite tid innan det blir kortare..

Jag har 1000 mg tabletter och tar en halv för jag får så dålig mage om jag tar en hel tablett det är därför som jag delar den. Hade jag inte haft ont av det så hade jag tagit en hel. Testa en hel så kanske det blir någon skillnad.
  • Evigväntan

Hej!...hoppar in i tråden.
    Har precis börjat äta munkpeppar och skall i april/maj göra vårt 3:e ivf.

Har inte läst allt på tråden så svaret kanske står men jag undrar om man skall göra uppehåll när man får sin ägglossning eller fortsätter man?
    Har börjat på min första mensdag och läst lite olika hurvida man skall fortsätta eller ej....Hur gör ni?

• Juliii86
    Evigväntan skrev 2011-01-25 10:18:29 följande:
    Hej!...hoppar in i tråden.
    Har precis börjat äta munkpeppar och skall i april/maj göra vårt 3:e ivf.

Har inte läst allt på tråden så svaret kanske står men jag undrar om man skall göra uppehåll när man får sin ägglossning eller fortsätter man?
    Har börjat på min första mensdag och läst lite olika hurvida man skall fortsätta eller ej....Hur gör ni?
    Jag har provat sluta äta agnus castus innan ÄL men det har hjälpt mig bli gravid men nu ska jag testa hela månaden och se om det ger någon resultat.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar