• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Juliii86
    joulies skrev 2011-01-14 18:25:19 följande:
    Funderar också på det där med hur stor dos. Första dagen tog jag en hel tablett, men kände att magen blev konstig så fortsatte med en halv istället. Har tagit en halv tablett nu i två veckor och har inte haft några problem. Men undrar om jag kanske borde testa att ta en hel iaf, står ju på sidan jag beställde från att man ska ta en om dagen. Vill ju ha full effekt så att kroppen ordnar upp sej :)
    Gör som jag ska göra nästa månad att du tar en halv tablett på dagen och den andra halvan på kvällen. Så har du tagit en hel tablett fast inte på en gång för att magen inte ska bli konstig. Testa det
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Tuffsan

Jag började med AC droppar i förrgår, inte på mensens första dag som många gör. Jag tänkte ta hela cykeln. :)

• Elgen

Har beställt tabletter.... får se vad magen tål och inte då. en halv morgon och kväll kan ju vara ett bra alternativ kanske. Tuffsan har du börjat mitt emellan två menstruationer?

• Tuffsan

Jag har inte haft mens sen den 8 november. Kroppen krånglar fortfarande efter p-piller avslutet i augusti. Har ingen aning om när jag ska ha mens. Började med AC direkt när jag fick hem dom. :)

• Elgen

åh vill oxå börja med dom så att vi kan bli gravida direkt så fort som möjligt!

• Tuffsan

Varför kan man inte börja med dem mitt i en cykel? :)

• Elgen

nej jag vet inte...de flesta verkar vänta till första mensen tycker jag mig ha läst mig till. Beställde tabletter idag och vill inte vänta en sekund längre än nödvändigt på att börja ta dem!  Aldrig någonsin att jag äter p-piller mer i alla fall

• loveislife

jag började också direkt jag fick hem mina eftesom jag inte heller har haft mens sen i nov...ätit i ca 2 veckor nu och märker ingenting än så länge...

• Tuffsan

Hoppas att det blir skillnad om ett tag, två veckor är ju ändå inte så länge. :)

• Elgen

Kul att vi är några som börjar ungefär samtidigt... ska bli kul att följa er resa med... har börjat fundera på när jag vill att bebis ska födas och vill nog helst ha en januaribebis men vet inte om man orkar vänta med bebisverkstad tills april???

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar