• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Kiwi86
    Fru R skrev 2010-11-17 10:44:22 följande:
    Grattis till plusset!

Själva har vi fattat beslutet att gå vidare med ivf. Det känns som om ett och ett halvt år räcker för oss. Orkar helt enkelt inte fler egna försök som inte blir något. Men heja AC säger jag bara!! Fortsätt att drick och svälja tabletter tjejer, så kommer det till slut. Och om inte, då får man ta annan hjälp!

Kram
    Hoppas ni lyckas med IVF. Jag och min sambo har försökt i över ett år,inte supermega seriöst, men vi ha sex regelbundet utan skydd,men inget pluss än. Har käkat munkpeppar nu i två månader. Inget pluss än,så det funkar ju verkligen inte för alla! Säkerligen inte för mig heller!

Synd att jag och min sambo inte får nån hjälp förrns i augusti På grund av min sambos åler. I vårt landsting måste man fyllt 23...det gör han i augusti...så vi får fortsätta svälja piller, köpa hundra äl-test och så vidare tills augusti månad kommer... att skaffa barn skulle bli ett sånt jobb trodde man väl aldrig!!
  • Fru R
    Kiwi86 skrev 2010-11-17 16:48:41 följande:
    Hoppas ni lyckas med IVF. Jag och min sambo har försökt i över ett år,inte supermega seriöst, men vi ha sex regelbundet utan skydd,men inget pluss än. Har käkat munkpeppar nu i två månader. Inget pluss än,så det funkar ju verkligen inte för alla! Säkerligen inte för mig heller!

Synd att jag och min sambo inte får nån hjälp förrns i augusti På grund av min sambos åler. I vårt landsting måste man fyllt 23...det gör han i augusti...så vi får fortsätta svälja piller, köpa hundra äl-test och så vidare tills augusti månad kommer... att skaffa barn skulle bli ett sånt jobb trodde man väl aldrig!!
    Fy va jobbigt det förstår jag. Fördelen är att ni har ett datum att jobba mot om  man säger så. Vete katten om jag inte  hade kastat ut allt vad äl test och skit heter och bara kört när man känner för det... Men det å andra sidan är också lättare sagt än gjort!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Sandy85

Jag undrar om det är någon av er som har blivit illamående av AC?
    Jag har mått illa till och från i flera veckor, och undrar om det kan bero på AC eller bara min skumma mage! =/

• Fru R
    Sandy85 skrev 2010-11-18 22:48:05 följande:
    Jag undrar om det är någon av er som har blivit illamående av AC?
    Jag har mått illa till och från i flera veckor, och undrar om det kan bero på AC eller bara min skumma mage! =/
    Jag blev aldrig det, men om  jag inte minns helt fel så var det någon för ett tag sedan i tråden som blev dålig när de tog en hel tabeltt... Men jag kan minnas fel.
    Hoppas det går över!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Sandy85
    Fru R skrev 2010-11-19 08:59:52 följande:
    Jag blev aldrig det, men om  jag inte minns helt fel så var det någon för ett tag sedan i tråden som blev dålig när de tog en hel tabeltt... Men jag kan minnas fel.
    Hoppas det går över!
    Jo det kommer jag ihåg, är inte "dålig" i magen så sett, bara illamåendet... Men även jag har minskat ner till en halv tablett, men det ger inte med sig ändå...
    Tack, och tack för svar =)
  • joulies

Har precis hittat tråden och skummat igenom den lite :) Tänkte om någon bara kunde berätta lite kort hur man ska äta agnus castus och vart den är bäst att beställa? Hoppas på att få ordning på en strulig menscykel. 

• Sandy85

Verkar som att AC funkat lite iaf... Mensen kom på dag 28, istället för runt dag 40...
    Dock har den inte botat någon PMS här, än iaf... Var snarare värre den här månaden
    Och har mått illa och mått konstigt, men kanske kan bero på att hormonerna flyttas omkring å ställer om sig åxå... provar en månad till iaf

• monica84
    joulies skrev 2010-11-20 13:46:17 följande:
    Har precis hittat tråden och skummat igenom den lite :) Tänkte om någon bara kunde berätta lite kort hur man ska äta agnus castus och vart den är bäst att beställa? Hoppas på att få ordning på en strulig menscykel. 
    Hej... du börjar äta agnus castus när du har första mens dag och håller sedan på tills första dagen på ägglossningen...

Man ska inte vara gravid när man tar detta...

Du kan börja med en halv tablett i ett par dagar för att sen öka till 1 hel, beroende på hur man mår.
    Du kan beställa det på nätet
     www.vitaminbutiken.se  eller: www.bodystore.com/alpha_plus
    finns både som flytande o tabletter..
    Flytande luktar väldigt illa, men dock smakar det inte lika illa som de luktar.. (LUKTA EJ)

Har du fler frågor så skriv igen...
    Lycka till 
  • Bossan

Hej alla Ac flickor!

Har inte vart här på ett tag men vill berätta att jag plussade idag (bim-1)
    Har ätit ac i ca ett halvår och bytte till tabletter för en månad sedan (1 om dagen)
    kombinerat med rr och L-argiplex som jag slutat med vid äl.

Är 43 år så det är ju stor risk för mf så håll tummarna för mej tjejjer!

Kramar alla!

• Fru R
    Bossan skrev 2010-11-24 09:55:08 följande:
    Hej alla Ac flickor!

Har inte vart här på ett tag men vill berätta att jag plussade idag (bim-1)
    Har ätit ac i ca ett halvår och bytte till tabletter för en månad sedan (1 om dagen)
    kombinerat med rr och L-argiplex som jag slutat med vid äl.

Är 43 år så det är ju stor risk för mf så håll tummarna för mej tjejjer!

Kramar alla!
    Grattis!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar