• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • loveislife
    Tuffsan skrev 2011-02-25 15:47:13 följande:
    Jag började med AC för lite över en månad sen och jag tror att jag nyss plussade. Strecket är inte jättestarkt men man ser tydligt att det finns där. Var inte riktigt beredd på att det skulle gå så fort..
    Grattis!!!  =) själv fick jag äl i nästan "rätt" tid denna gång ,bara en vecka sen   väntar med spänning på BIM som är runt 7 mars
  • Elgen
    Jag började med AC för lite över en månad sen och jag tror att jag nyss plussade. Strecket är inte jättestarkt men man ser tydligt att det finns där. Var inte riktigt beredd på att det skulle gå så fort..
    OOHHH jättegrattis!!!!!
  • Gondola
    Grattis!!!!!

Själv har jag BIM till helgen så vi får väll hålla tummarna!
  • Kitty 82

hur ofta ska man ta dom? när börja o när sluta?

• Tuffsan

Klart att vi håller tummarna! :)

Tycker att det verkar som att de flesta tar olika. En del börjar på mensens första dag och äter fram till ägglossning. Jag hade ingen aning om när jag hade ägglossning så jag gjorde inget avbrott då. Dessutom började jag två veckor innan mens. Man kan nog göra lite som man vill, bara man slutar när man fått plusset. :)

• velicious
    Kitty 82 skrev 2011-03-01 06:45:08 följande:
    hur ofta ska man ta dom? när börja o när sluta?
    Min gyn. sa att man ska börja fran mensens första dag och inte sluta vid äl. Men de är ingen fara om man slutar vid äl eller inte sa han när jag fragade om de :p blir man gravid ska man sluta med tabl. safort man vet att man är gravid! Beror pa hur ofta du ska ta dom, tabletter skulle man ta 1 eller 1/2 (om man har dalig mage p.,ga tabl) om dagen, vätskan vet jag inget eftersom jag själv kör bara pa just tabl. :)
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • leijha

Halloj!!

Har lite frågor angående agnus castus tabletter. Som ni kanske kan svaret på :) Fick precis hem mina o nu undrar jag om det är ngn speciellt tid på dygnet man ska ta dem på? Och kan man börja ta dem fast man inte fått mens?? Är på bim+8 (tror jag),tänkte att munkpepparn kanske kickar igång mensen.... :)

• leijha

Äh,jag prövar o ser vad som händer. :) Första tabletten är nu intagen...

• Tuffsan

Jag började inte på mensens första dag, utan kanske två veckor innan. Planen var att korta ner cyklerna eftersom dom blivit jättelånga efter p-pillerstoppet. Men hann bli gravid 1,5 månad efter att jag började med AC. :)

• leijha
    Tuffsan skrev 2011-03-02 16:00:27 följande:
    Jag började inte på mensens första dag, utan kanske två veckor innan. Planen var att korta ner cyklerna eftersom dom blivit jättelånga efter p-pillerstoppet. Men hann bli gravid 1,5 månad efter att jag började med AC. :)
    Ja,det är ju lite svårt att ta det på mensen första dag när man aldrig får ngn mens. Får hoppas att det "tar" sig lika snabbt föt mig med :)

Grattis förresten :)
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar