• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • velicious
    Kitty 1982 skrev 2011-03-10 17:11:50 följande:
    Gud vad skönt. Jag har alltid ÄL runt dag 21-25
    Känns ju inte som någon höjdare direkt. Vill gärna ha den tidigare.

Jag kör med AC dropper dricker iaf 2 koppar per dag.

Har du dropparna eller tabletterna? Men dom borde väl vara lika bra oavsätt vilket om det är droppar eller tabletter?

Vad kul för dig iaf att du fått mera rätsida på din cykel
    Jo men de är ju nagot iaf, far bara halla tummarna att de tar sig och ev. att du far din ÄL lite lite tidigare Glad

jovisst kör pa tabletterna, och ja de hoppas jag de maste ju ändo vara lika bra som droppar eller tvärtom hehe?

Kul är de men mindre kul att de inte tagit sig än "/ men de gäller vell somsagt att halla ut ett tag till!

Hur gar de för dig nu da? Vart i cykeln är du ca? själv är jag troligen pa äl+4
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • Kitty 1982
    velicious skrev 2011-03-22 06:48:20 följande:
    Jo men de är ju nagot iaf, far bara halla tummarna att de tar sig och ev. att du far din ÄL lite lite tidigare Glad

jovisst kör pa tabletterna, och ja de hoppas jag de maste ju ändo vara lika bra som droppar eller tvärtom hehe?

Kul är de men mindre kul att de inte tagit sig än "/ men de gäller vell somsagt att halla ut ett tag till!

Hur gar de för dig nu da? Vart i cykeln är du ca? själv är jag troligen pa äl+4
    Fick min ÄL MYCKET tidigare Jag har nu BIM allt från ca 26-29 mars nu, annars skulle jag haft ÄL den 28 mars men har redan haft den =)
  • Skorpilorp

Hur länge ska man fortsätta med Agnus Castus tabl/droppar? Ska man öven fortsätta efter ÄL eller ska man göra uppehåll tills nästa mens...eller förhoppningsvis utebliven mens??

• MASS

Är det någon mer än jag som varit med om att ÄL helt har försvunnit efter att man börjat med munkpeppar?
    Jag har haft väldigt långa cykler med mens 3-4 ggr/år dom senaste åren. Sista året har jag dock haft lite mer regelbundet, men mellan 35 och 45 dagar långa cykler. Började med munkpeppar (tabletter) för att korta ned dom. Men efter start i mitten på januari har ÄL helt uteblivit. Någon mer?

• velicious
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 07:24:07 följande:
    Fick min ÄL MYCKET tidigare Jag har nu BIM allt från ca 26-29 mars nu, annars skulle jag haft ÄL den 28 mars men har redan haft den =)
    aa sa härligt Solig de kom lite tidigare för min del ocksa hihi, sa nu gäller de bara att räkna ner till BIM da (:
    Skorpilorp skrev 2011-03-22 11:58:04 följande:
    Hur länge ska man fortsätta med Agnus Castus tabl/droppar? Ska man öven fortsätta efter ÄL eller ska man göra uppehåll tills nästa mens...eller förhoppningsvis utebliven mens??
    tycker leonhjärtat gav dig ett bra svar. pch min gyn. sa att de inte spelar sa stor roll heller, bara du slutar sen när du plussat =)
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • Evigväntan
    MASS skrev 2011-03-22 16:33:57 följande:
    Är det någon mer än jag som varit med om att ÄL helt har försvunnit efter att man börjat med munkpeppar?
    Jag har haft väldigt långa cykler med mens 3-4 ggr/år dom senaste åren. Sista året har jag dock haft lite mer regelbundet, men mellan 35 och 45 dagar långa cykler. Började med munkpeppar (tabletter) för att korta ned dom. Men efter start i mitten på januari har ÄL helt uteblivit. Någon mer?
    Tror något liknande hänt mig...
    Första omgången jag åt munkpeppar kom ägglossningen som den skulle och sen mensen nästan precis som vanligt. Den gången slutade jag äta munkpeppar vid ägglossning då jag läst att så skulle man göra.
    Nu andra gången fortsatte jag äta på (då jag även läst att flera gör det utan uppehåll) och ingen ägglossning kom och min mens har fortfarande inte kommit igång...den är nu över 7 dagar försenad (nej, jag är inte gravid)..så jag slutade äta tabletterna för det kändes inte alls bra att ägglossning försvann o mensen inte kommit gång...
    Om det beror på munkpeppar eller ej kan jag ju inte veta...dem säger ju att man kan vara utan ägglossning några gånger per år men eftersom jag är inne i ivf-svängen blir det extra jobbigt när inte kroppen funkar som den skall.
  • Skorpilorp
    lejonhjärtat skrev 2011-03-22 16:01:40 följande:
    Det där är lite olika hur man gör har jag läst men bara du slutar när pluset kommer.
    Tack för ditt svar.
    Får väl se hur jag gör. ÄL är beräknat till nästa vecka, så då blir det till att mysa.
    Sambon tycker det är mindre skoj att OM det skulle ta sig nu, så blir det beräknad förlossning runt 23 december..... Men vilken härlig julklapp i så fall!!
    Har dock inga förhoppningar om det. ... Får vänta på nybesöket inför IVF så länge.

//
  • MASS
    Evigväntan skrev 2011-03-23 10:20:10 följande:
    Tror något liknande hänt mig...
    Första omgången jag åt munkpeppar kom ägglossningen som den skulle och sen mensen nästan precis som vanligt. Den gången slutade jag äta munkpeppar vid ägglossning då jag läst att så skulle man göra.
    Nu andra gången fortsatte jag äta på (då jag även läst att flera gör det utan uppehåll) och ingen ägglossning kom och min mens har fortfarande inte kommit igång...den är nu över 7 dagar försenad (nej, jag är inte gravid)..så jag slutade äta tabletterna för det kändes inte alls bra att ägglossning försvann o mensen inte kommit gång...
    Om det beror på munkpeppar eller ej kan jag ju inte veta...dem säger ju att man kan vara utan ägglossning några gånger per år men eftersom jag är inne i ivf-svängen blir det extra jobbigt när inte kroppen funkar som den skall.
    Ja, det är ju som sagt svårt att veta om det beror på munkpepparn eller inte. Men jag har slutat med dom nu. För dom gav mig iaf INTE kortare cykler! =/
    Hoppas din mens kommer snart! Äter du fortfarande munkpepparn? 
  • Evigväntan
    MASS skrev 2011-03-23 15:51:11 följande:
    Ja, det är ju som sagt svårt att veta om det beror på munkpepparn eller inte. Men jag har slutat med dom nu. För dom gav mig iaf INTE kortare cykler! =/
    Hoppas din mens kommer snart! Äter du fortfarande munkpepparn? 
    Nej, jag äter inte den längre.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar