agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Äh, såhär skulle länken vara
gravidochbarn.se
Hej på er i tråden
Jag undrar var ni har köpt era Munkpeppar, angus castus 1000 mg tabletter? Länken på "vitaminbutiken.se" fungerar inte för mig :(
Jag köpte på vitaminbutiken för 3 veckor sedan och då funkade de. men det kanske ha blivit något fel på deras hemsida. försök om någon dag igen :D Lycka till !
jag har långa och oregelbundna menscykler samt rikliga, och på detta även pms då jag blir nere och får humörsväningar...
därför är jag inte säker på om jag ägglossar varje månad heller...eftersom jag inte har några flytningar överhuvudtaget el känner av någon äl...
så dina biverkningar av ac har helt försvunnit nu i och med äl...?
det låter ju bra...
okej aa de var just pga de du beskriver som jag började med ac. Jag började med dem den första mens dagen och 12 dagar senare så fick jag ägglossning och nu så har alla biverkningar slutat. Så nu väntar jag på antingen ett plus :D eller att mensen ska komma.
Hoppas att dem försvinner snart för dig, jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt.
Lycka till !
hej night sky!
jag köpte 2 st burkar angus castus 1000mg, den ena är oöppnad så du kan få köpa den av mig billigare om du inte kommer in på internetsidan...
ha en bra dag
Hej på er alla!
Hur går det för er? Är inne på dag 66 och har ökat till 2 tabletter de senaste 10 dagarna. Men det verkar inte hjälpa... Säg att det funkar för någon iaf...
Hej hopp! Ville bara berätta att jag blev gravid första månaden med munkpeppar! Är nu i vecka 17 och allt har gått bra :) Jag hade tidigare fått konstaterat att jag inte haft ägglossning överhuvudtaget, och jag och min sambo hade inte skyddat oss på ca 2 år... Jag åt vitaminbutikens 1000 mg tabletter. Inget annat, förutom järnpiller med folsyra.
Men, huruvida det funkar eller inte beror förmodligen på vilket grundproblem man har. Jag har fått veta tidigare
att jag har måttligt förhöjda prolaktinvärden, och läste på nätet att munkpeppar kan hjälpa mot just detta,
och att det hjälper hypofysen att stabilisera hormonerna.
Så för den som har oregelbunden eller utebliven ägglossning eller onormala hormonvärden kan jag absolut rekommendera munkpeppar! :)
Lycka till alla!!
Hejsan. Vad roligt att ac funkade på dig grattis :D
Tänkte bara fråga hur du tog dem. började du på första mens dag och fortsatte sedan till ägglossning eller enda till plusset? eller hur gjorde du :D
Tack! :) Japp, jag började på första mensdagen och slutade efter runt 20 dagar eftersom jag var osäker
på om jag haft ägglossning, och man ska ju inte ta dem när man är gravid. Ägglossningstest har alltid visat
svagt positivt på mig så jag har trott att de inte funkat för mig, men på dag 28 fick jag ett mycket starkt streck
och vattniga flytningar, och tolv dagar senare plussade jag :) Så jag tog dem inte ända fram till ägglossningen
men de hade visst effekt ändå! :D