agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Du kan ju testa dubbel dos av munkpeppar, det gör jag nu.. Var ngn här som sa att det funkade först då.
Hejsan. min mens verkar ha blivit regelbunden nu med ac. det är min andra månad jag håller på med nu. jag hade ju jätte problem med oregelbunden mens, mycke och länge när den väl kom. men nu är min menscykel nere på runt 28 dagar. hoppas att det funkar för er också snart :D Jag har dock inte blivit gravid än men det kommer nog :D
alltså jag fattar inte är det bara jag el är det någon mer som får värsta utslagen i ansiktet av ac..?
känner mig jättebesviken..
äter tab i 2 dagar sedan får jag utslagen sedan måste jag göra ett uppehåll i 3 dar och så håller det på...
det är som acne i hela ansiktet..
vad kan det bero på..?
interaktion med andra mediciner..?
vågar ju inte ens visa mig för någon när jag ser ut såhär..
hjälp..!
hejsan. tänkte bara säga de att jag har aldrig fått några utslag utav ac, du kanske inte tål något ämne i ac :S vet ej.
Men så har jag en fråga till någon här som kanske vet !
Jag har använt ac i 3 mån, efter första användandet så fick jag regelbunden mens på 28 dagar. Och då åt jag ac från mensens första dag och sedan fram tills jag trodde att jag hade äl. Men denna månaden så slutade jag med ac när jag TRODDE att jag hade äl men några dagar senare så fick jag äl flytningar igen och även lite ont och nu har jag inga tcken på att mensen ska komma och den borde kommit för ett par dagar sedan..
Några dagar innna mens brukar jag ha humör svängningar och ont i brösten men inget !.
Jag testade mig och det var negativt känner mig inte gravid men mensen kommer inte. Kan detta bero på att jag råkade sluta med ac 3 dagar för tidigt eller varför får jag ingen mens.?
Snälla svara om ni har varit med om de själva eller om ni bara har lite tankar kring min fråga :D
Snälla!
Hej Knasen! Jag tog AC för att få ÄL, och slutade några dagar innan jag fick det, så det hade ju effekt ändå.
Men det är väl olika från person till person hur det påverkar en. Hoppas det funkar för dig snart! ;)
Hej!
Tänkte berätta om mina erfarenheter. Jag har alltid haft oregelbunden mens samt väldigt lång menscykel (över 40 dgr ibland). Jag började ta Agnus Castus (droppar, köpta på Bodystore) och efter två månaders användning blev jag gravid (tog inte full dos, men 20 droppar 2 ggr om dagen). Menscykeln blev kortare och ÄL tydligare. Vi har försökt till och från i ett år så jag blev verkligen chockad över ett positivt graviditetstest, har fortfarande inte fattat att det är sant 
(Jag har även tagit följande kosttilskott sedan i vintras: Alla b-vitaminer (med folsyra), zink + selen, magnesium, och Q10- alla av märket PharmaNord)
En annan sak som jag har tänkt på som kan ha bidragit var zonterapin jag fick under semestern. Där klämmer och trycker dom på olika punkter (på fötterna) och där har man särskilda fertilitetszoner. Det tog bara några veckor efter det så var jag gravid. Självklart kan det bero på annat också, men jag tror på sånt - dock var det inte därför jag gick på zonterapi utan för att jag behövde lite fotmassage och ville testa nåt nytt :)
Att inte tänka för mycket på att bli gravid är nog det bästa ändå, i kombination med något ovan kanske. I början när vi försökte så noterade jag varenda litet symptom runt BIM, men det gjorde så att jag missade mensen helt istället, av stressen.
Vet inte om det var ren tillfällighet men jag blev gravid efter första månaden med Agnus castus (droppform köpt på bodystore.com)
Vi har tidigare varit oförklarligt barnlösa i 5 år med 1 missfall i bagaget.
Graviditeten gick strålande och vårat mirakel är nu 9 mån
Värt att prova tycker jag!